علی شاه حسینی

دکتر علی شاه حسینی

علی شاه حسینی

دکتر علی شاه حسینی

دکتر علی شاه حسینی علی شاه حسینی کارآفرین دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی دکتر علی شاه حسینی دکتر علی شاه حسینی روانشناس دکتر علی شاه حسینی مدیریت دکتر علی شاه حسینی بازاریابی دکتر علی شاه حسینی فن بیان دکتر علی شاه حسینی خلاقیت سایت دکتر علی شاه حسینی دکتر علی شاه حسینی کسب و کار

  • ۰
  • ۰

برای دسترسی به آموزش ها و مطالب مرتبط با استاد علی شاه حسینی در حوزه ی مدیریت و کسب و کار ،موفقیت ، روانشناسی و … لطفا روی کلمه ی دکتر علی شاه حسینی کلیک کنید .

.

همچنین با کلیک روی هرکدام از موارد زیر میتوانید به لیست اساتید و آموزش ها و مطالب مربوط به آن حوزه دست پیدا کنید :

آموزش فروش و بازاریابی

آموزش مدیریت و کسب و کار

آموزش موفقیت ، روانشناسی و قانون جذب

آموزش تجارت الکترونیک ( کسب و کارهای اینترنتی )

.

برای دستیابی به کلیه موارد و کلیه حوزه ها و اساتید و اطلاع رسانی ها ، میتوانید روی عبارت : همه­ ی اساتید موفقیت و کسب و کار کلیک کنید .

.

.

.

.

.

.

.

 

 

 

آموزشی _ انگیزشی :

 

 

 

 

 

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                    

📌 تکنیک تنظیم هوشمندانه‌ی اهداف یکی از راه‌کارهایی است که آلیسون تاسک مربی حرفه‌ای موفقیت و زندگی با مراجعین خود کار می‌کند. این تکنیک شامل ویژگی‌های زیر است:

 

- اهداف بایددقیق و با جزئیات کامل تنظیم شوند.

-  میزان پیشرفت اهداف بر اساس معیارهای خاصی قابل اندازه‌گیری باشد.

-  اهداف باید معقول و قابل دست‌یابی باشند.

-  اهداف باید با ارزش‌های شما سازگار باشند.

-  اهداف باید داری بازه زمانی باشند.

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                     

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                 

🔺 3 قانون ساده ولی مهم که زندگی شما را تغییر میدهد....

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۶.۰۸.۱۸ ۰۱:۰۰]

📌میشل آمس در کتاب خود دلایل زیر را برای شکست  کسب‌ وکارها در سال اول فعالیتشان بیان کرده است؛

 

🔵 رقابت

🔵 فروش پائین

🔵 عدم کنترل قوی

🔵 عدم وجود تجربه

🔵 نداشتن جایگاهی مناسب

🔵 عدم سرمایه کافی

🔵 قراردادهای اعتباری ضعیف

🔵 سرمایه‌گذاری بیش از اندازه در دارائی‌های ثابت

🔵 استفاده شخصی از سرمایه‌های تجاری

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۶.۰۸.۱۸ ۰۹:۱۸]

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                 

با این ۱۰ کار بهترین مدیر سازمانتان شوید

 

         دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۶.۰۸.۱۸ ۰۹:۱۹]

در مذاکره رقابت‌جو هستید یا منعطف؟

 

🔸آیا از فکر درخواست افزایش حقوق از ترس به خود می‌لرزید یا وقتی به مواجهه با رئیستان فکر می‌کنید، دستخوش هیجان می‌شوید؟ در مذاکره رقابت جو هستید یا منعطف؟

زمانی که صحبت از مذاکره به میان می‌آید، اغلب افراد یا عاشق آن هستند یا از آن هراس دارند.

رقابت‌جو می‌اندیشد: آماده‌ام، درحالی که منعطف می‌اندیشد: نجاتم بدهید. پس جریان چیست؟

 

🔸شاید کسی که بیرون گود باشد فکر کند افرادی که عاشق کشمکش هستند مذاکره‌کنندگان خوبی‌ هستند. با این حال رقابت‌جو‌ها اغلب دچار مشکلی هستند که اندیشمندان آن را «برانگیختگی رقابتی» می‌نامند، یعنی میلی نامعقول به اینکه به هر قیمتی برنده شوند. میل برنده شدن و عشق کشمکش در آنان چنان شدتی دارد که خطر راندن طرف مذاکره، گروه و همکاران‌شان را به جان می‌خرند.

 

🔸متقابلا افراد منعطف از کشمکش ترس و نفرت دارند. مذاکره را خودبه‌خود با کشمکش برابر می‌دانند. اغلب تسلیم خواسته مذاکره‌کننده می‌شوند یا راهی پیدا می‌کنند تا کاملا از مذاکره اجتناب کنند.

 

🔸این دو گروه اغلب درک درستی از عملکرد خود در مذاکره ندارند. رقابت‌جویان خود را پیروز می‌دانند، در حالی که منعطفان فرض را بر شکست خود می‌گذارند. هر یک از دوطرف مذاکره‌کننده به ندرت به نتیجه مطلوب دست می‌یابند، یعنی این نتیجه که توافق فقط خوب نباشد بلکه بهترین توافق ممکن باشد. هر مذاکره‌کننده‌ای پشت میز مذاکره باید تلاش کند به این نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

 

🔸البته جواب اینکه چطور می‌توان مذاکره‌کننده بهتری شد در فاصله بین این دو حد نهایی قرار دارد. در حرف آسان است؟ چند توصیه اینجا وجود دارد:

 

1⃣ ضعف و قوت خود را بشناسید

 

خودآگاهی برای مذاکره‌کننده خوب به معنای تشخیص یا استفاده از نقاط قوت است، ضمن اینکه باید نقاط ضعف را با دقت مشخص کنید و به حداقل برسانید.

برای مثال نقطه ضعفی شایع این است که نمی‌دانیم از کجا مذاکره را آغاز کنیم. دستمزد مطلوب‌تان چه میزان است؟ کمترین حقوقی که مایلید بپذیرید چقدر است؟

 

2⃣ برنامه‌ریزی کنید و آماده شوید

 

بزرگ ترین اشتباه اکثر مذاکره‌کننده‌ها این است که به شیوه مطلوبی برنامه‌ریزی نمی‌کنند. خصوصا افراد رقابت‌جو، باور دارند که از توانایی ذاتی‌ای برای مذاکره برخوردارند و نیازی به آماده شدن ندارند. برنامه‌ریزی و آماده‌سازی کلید موفقیت است، اما انجام آن زمان و توجه می‌طلبد. برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند منعطف را به پیروز و رقابت‌جو را به مذاکره‌کننده‌ای نتیجه‌گرا و اهل همکاری تبدیل کند.

برای برنامه‌ریزی ضروری است اهداف‌تان را مشخص کنید، اولویت‌هایتان را در این اهداف درک کنید و پیش‌بینی کنید که اهداف و پاسخ‌های طرف مقابل ممکن است چه باشد.

 

3⃣ احساسات‌تان را درک کنید

 

اگر احتمال می‌دهید هنگام مذاکره احساساتی شوید، شناختن این جنبه از شخصیت شما می‌تواند عملکردتان را بهبود بخشد. پس از این آگاهی است که آمادگی بروز احساسات منفی‌تان را خواهید داشت. وقتی با احساسات‌مان می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم آن را مهار کنیم، یکباره و در زمانی اشتباه دیو احساس‌مان را از بند آزاد می‌کنیم. افراد داد و فریاد راه می‌‌اندازند و به سادگی، با خاطری آزرده میز مذاکره را ترک می‌کنند و بعدا برای کاری که انجام داده‌اند خودشان را سرزنش می‌کنند. بنابراین چاره چیست؟ آماده‌سازی، برنامهریزی و...

 

4⃣ تمرین ضامن موفقیت است

 

تمرین، تمرین، تمرین... حتی در خلوت خانه‌تان. گاهی تنها گفتن و تکرار کردن اهداف‌تان با صدای بلند نه تنها به شما اجازه می‌دهد که ببینید اهداف‌تان چطور هستند بلکه باعث می‌شود ببینید خودتان چطور هستید. لحن صدایتان را طوری بالا و پایین بیاورید که صحبت‌تان واضح و مشخص باشد.

می‌توانید دوره‌ای آموزشی یا سمینار پرورش حرفه‌ای را بگذرانید که به شما یاد می‌دهد با دیگر شرکت‌کننده‌ها تمرین کنید، بازخورد بگیرید و مهارت‌های جدید یاد بگیرید.

 

🔸چه رقابت‌جو باشید چه منعطف، تمام این توصیه‌ها موثر است. آنها به شما کمک می‌کند منعطف‌تر باشید، با تدبیر بیشتری به مذاکرات نزدیک شوید... و شما را به نتیجه مطلوب هدایت می‌کند.

 

منبع: extension.harvard. edu

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۶.۰۸.۱۸ ۱۳:۲۸]

حرکت تردمیلی...

 

📌تردمیل وسیله جالبی است که نوعی حرکت درجا و سرکاری را نشان می دهد.در ظاهر شما در حال حرکتی اما در واقع سر جای قبلی ایستادی.

حکایت برخی از مدیران ما هم همین است؛میدوند، داد و بی داد می کنند و جو می دهند، از زحمات خود می گویند.

آدم فکر می کند که چقدر زحمت کش و تلاشگرند اما در واقع هیچ پیشرفتی وجود ندارد و حرکتی رو به جلو نیست.

این مدیران وانمود می کنند که سازمان را پیشرفت می دهند اما سازمان در جای قبلی خود ایستاده و آنها هستند که منفعت می برند نه سازمان!

درست مانند تردمیل که حرکت رو به جلو نیست ولی کسی که آن پشت است نفع می برد.

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۶.۰۸.۱۸ ۱۵:۰۷]

راز سقوط یک امپراطور (نوکیا) و درس های استراتژیک

 

 

خیلی از ما در گذشته یک گوشی نوکیا داشته ایم و به همین خاطر آنچه در چندین سال گذشته بر سر نوکیا آمد برایمان جالب است. در سال ۱۹۹۹ از هر سه گوشی موبایل دست مردم دنیا، یکی نوکیا بود. یعنی سهم بازار ۳۳ درصدی که بیشتر از مجموع سه رقیب اصلی نوکیا در آن زمان بود آنهم با حاشیه سود ۲۴ درصدی!

 اما اگر از کسانی که از نزدیک تحولات دنیای تکنولوژی را دنبال می کنند بپرسید که چه بر سر نوکیای دوست داشتنی ما آمد؟ چه شد که این کمپانی باشکوه فنلاندی اینگونه به حاشیه رفت؟ احتمالا خواهید شنید که نوکیا آنطور که باید به نوآوری نپرداخت و بعضی ها ممکن است پاسخ دهند که نوکیا را «آیفونِ اپل» آتش زد.

 

اما مشکل نوکیا ربطی به معرفی آیفون به بازار ندارد و نشانه های مشکلات نوکیا سال ها قبل از شکل گرفتن ایده آیفون مشهود بود. حاشیه سود نوکیا در ۱۹۹۹ تقریبا ۲۴ درصد بود در حالی که در سال ۲۰۰۲ یعنی پنج سال قبل از معرفی آیفون به بازار، این حاشیه سود یک سوم کاهش می یابد و به ۱۶ درصد می رسد. یا مثلا افت قیمت سهام نوکیا در سال ۲۰۰۵ شروع شد.

 

بعضی دیگر پاسخ می دهند که نوکیا را مشکلات درون سازمانی مانند کم توجهی به «نوآوری» آتش زد. اما نوکیا واقعا در نوآوری بی نظیر است و تقریبا تمام ایده هایی که امروزه الفبای بازار تلفن های همراه است، کار نوکیا است. اگر نگاهی به آمار و ارقام بودجه و تعداد و کیفیت کارکنان بخش تحقیق و توسعه داشته باشیم آنگاه ممکن است در نظر اولیه تردید کنیم.

 

کلید فهم دلایل شکست نوکیا فهم پویایی های بازارهای رقابتی در طول زمان است. ذات بازارهای رقابتی اینست که در ابتدا تعداد اندکی بازیگر جدی در صحنه ظهور میکنند. اما در طول زمان تازه واردان به این بازارها هجوم می آورند تا آن ها هم سهمی از این سفره چرب برای خود بردارند و این باعث ظهور نیروهای شدید رقابتی می شود و در طول زمان حاشیه سود کم، تعداد نقش آفرینان زیاد و سهم بازار شرکت های پیشرو کم می شود. این طبیعت بازارهای رقابتی است که با گذشت زمان محصولات شبیه هم می شوند و یک «طرح غالب» شکل می گیرد.

 

مثلا در ابتدای سال های ۱۹۲۰ تقریبا تنها خودروی قابل قبول موجود در باز «فورد مدل تی» است. ده سال به جلو می رویم و در سال های ۱۹۳۰ چند ده نوع خودرو در بازار موجود است و سهم بازار فورد به شدت کم شده است. یا انتخاب هایی که در ۱۹۵۰ برای یک دستگاه تلویزیون دارید یا پاناسونیک بود و یا زنیت. اما در سال های ۱۹۷۰ تعداد شرکتهای موجود آنقدر زیاد است که هیچ کدام از آن ها سهم بازاری بیش از ۱۵ درصد ندارند.

 

می بینیم که این اتفاقی است که به دفعات در تاریخ افتاده: سهم بازار و حاشیه سود خوب برای پیشگامان در سال های ابتدایی، سپس رقابت شدید و سپس افت سهم بازار و حاشیه سود پیشگامان.

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۶.۰۸.۱۸ ۱۵:۰۸]

  اعتقاد راسخ به آنچه انجام می‌دهید

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                    

مهمترین "ترفند موفقیت" بسیار ساده ولی به شدت قدرتمند است. این ترفند به سادگی خودباوری و به کارگیری حداکثر توان عقیده و تعهد به آن کاریست که انجام می‌دهید. فقط "سعی" نکنید یک کسب و کار موفق بسازید، انجامش دهید. به آنچه می‌سازید باور نصفه و نیمه نداشته باشید، تماماً باورش کنید. وجود چنین اعتقاد و باوری می‌تواند شما را در مسیر رقابت پیش ببرد. البته این امر فیزیک مناسبی را هم می‌طلبد. اگر دائم قوز کنید و اخم به چهره داشته باشید و دست به سینه راه بروید، به نفع شما نخواهد بود. چنین حالتی می‌تواند بیانگر یک ذهن بسته یا منفی و وضعیت تدافعی باشد. اگر موضع مثبت و قوی و ذهنی باز داشته باشید، همه چیز دست یافتنی‌تر به نظر می‌رسد.

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۶.۰۸.۱۸ ۱۵:۰۹]

منطق ماشین دودی و مشکلات توسعه نیافتگی ما ایرانیان

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                    

شهید مطهری در این زمینه می‌نویسد: «یکی از دوستان ما که مرد نکته سنجی است، یک تعبیر بسیار لطیف داشت، اسمش را گذاشته بود منطق ماشین دودی. می‌گفتیم منطق ماشین دودی چیست؟

می‌گفت من یک درسی را از قدیم آموخته‌ام و جامعه را روی منطق ماشین دودی می‌شناسم. وقتی بچه بودم منزلمان در حضرت عبدالعظیم بود و آن زمان قطار راه‌آهن به صورت امروز نبود و فقط همین قطار تهران- شاه عبدالعظیم بود. من می‌دیدم که قطار وقتی در ایستگاه ایستاده بچه‌ها دورش جمع می‌شوند و آن را تماشا می‌کنند و به زبان حال می‌گویند ببین چه موجود عجیبی است! معلوم بود که یک احترام و عظمتی برای آن قائل هستند. تا قطار ایستاده بود با یک نظر تعظیم و تکریم و احترام و اعجاب به آن نگاه می‌کردند. کم کم ساعت حرکت قطار می‌رسید و قطار راه می‌افتاد. همین که راه می‌افتاد بچه‌ها می‌دویدند، سنگ برمی‌داشتند و قطار را مورد حمله قرار می‌دادند. من تعجب می‌کردم که اگر به این قطار باید سنگ زد چرا وقتی که ایستاده یک ریگ کوچک هم به آن نمی‌زنند، و اگر باید برایش اعجاب قائل بود اعجابِ بیشتر در وقتی است که حرکت می‌کند.

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

این معمّا برایم بود تا وقتی که بزرگ شدم و وارد اجتماع شدم. دیدم این قانون کلی زندگی ما ایرانیان است که هرکسی و هر چیزی تا وقتی که ساکن است مورد احترام است. تا ساکت است مورد تعظیم و تبجیل است، اما همین که به راه افتاد و یک قدم برداشت نه تنها کسی کمکش نمی‌کند بلکه سنگ است که به طرف او پرتاب می‌شود.» و بعد استاد مطهری از این نتیجه می‌گیرد که جامعه اگر جامعه زنده‌‌ای باشد باید حرکت را محترم بشمارد نه ایستایی را.

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۶.۰۸.۱۸ ۱۵:۱۰]

طنز مدیریتی

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

مدیری (که به دلایلی بجز لیاقت مدیر شده بود) نمی توانست خود را با موقعیت جدید تطبیق دهد .

روزی در دفترش بصدا در آمد و این مدیر برای اینکه نشان دهد چقدر مهم و قوی و پر مشغله است تلفن را برداشت و از ملاقات کننده اش درخواست کرد که وارد شود.

ملاقات کننده نشسته بود و منتظر مدیر بود ولی مدیر خودش را سرگرم صحبت با تلفن نشان داد و مرتب با تکبر و غرور می گفت : «باشه باشه من اجازه میدهم» و پس از چند دقیقه گوشی تلفن را گذاشت و از ملاقات کننده پرسید: درخواستت را بگو؟

 

مرد ملاقات کننده مودبانه گفت :

«من برای وصل کردن تلفن شما آمده ام ، زیرا تلفن شما قطع است»

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۶.۰۸.۱۸ ۱۷:۴۷]

‍ (https://attach.fahares.com/KaaWUrxHjwO1WijiB+Rzpw==) ‍ خیلی از کانالها تلگرامی و شبکه های اطلاع رسانی یک صدا خبری را در حال کار کردن هستند.

"دلارهای خانگی به بازار امدند..."

این جوسازی اگر نتیجه اش تزریق دلار های خانگی باشد میتواند تنش در بازار ارز را کاهش دهد.

 

اما خوب یا بد نتیجه بیش از اینکه بستگی به این جو سازی ها باشد به عواملی دیگری نیز بستگی دارد.

🤞واکنش و رفتار مردم نسب به اتفاقا ساعت اینده اگر حاصل برایند اخبار خوب و بد که در ساعت اتی اتفاق می افتد برای مردم مثبت باشد و باعث تزریق ارز های خانگی در بازار ارز شود و به جلوگیری  از ورود نقدینگی سرگردان به بازار ارز کمک کند میتواند در کاهش التهاب ها تاثیرگذار باشد.همچنین برعکس این اتفاق نیز میتواند باشد.

💪 صحبت های رییس جمهور میتواند به کاهش نگرانی مردم از بی ارزش شدن واحد پول ملی کم کند.  (اگرچه مصاحبه قبلی  اینگونه نبود )

👌شدت تحریم های ترامپ و واکنش مناسب کشورهای دیگر باقی مانده در برجام و اتحادیه اروپا نیز دو عامل مهم دیگری هستند که در ساعات اینده تاثیر گذار در بازار ارز خواهند بود.

تصمیم ها اتی بانک مرکزی 

چگونگی احیا بازار ثانویه و نحوه تزریق ارز در بازار میتواند به ثبات در بازار ارز کمک زیادی بکند.

امیدواریم ارائه ارز دولتی ساماندهی شود و از ایجاد رانت و فساد مجدد جلوگیری شود.

مهدی اسفندیاری

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۶.۰۸.۱۸ ۱۸:۵۳]

💥 ده راز بزرگ کازینو که کسی به شما نمی گوید

 

حسین جم

 

صنعت ۷۳ میلیارد دلاری کازینو یکی از پول ساز ترین و حرفه ای ترین صنایع در حال فعالیت در دنیا است که همیشه راز های بزرگی را در دل خود داشته است. راز هایی که همیشه پاسخ گوی جذب مشتریان جدید و قدیم خود بوده است

 

حال در این مقاله شما با ۱۰ راز بزرگ کازینو ها که روزانه میلیون ها دلار را روانه حساب هایشان میکند آشنا میشوید

 

راز اول : تو قهرمان دوستانت هستی

 

در بیشترعکس های تبلیغاتی کازینو ها، تمامی افراد در کنار معشوقه ها، دوستان و یا همسر خود در حال خندیدن و بازی کردن هستند. این عکس ها به صورت ناخودآگاه این حس را به مخاطبان می رساند که این یک موقعیت است که شما در کنار دوستان خود به تفریح مشغول شوید. این که یک فرد در کنار دوستان خود شروع به بازی می کند باعث می شود تا کاملا تحت تاثیر روانی دوستان و همراهان قرار بگیرد و قدرت کنترل و تصمیم گیری خود را از دست بدهد و در نتیجه بازی بیشتر،ریسک بالاتر و پول بیشتری خرج کند

 

راز دوم : تو هم میتوانی برنده شوی

 

در کازینو ها همیشه برنامه ها به صورتی زمان بندی می شوند که همه ی افراد حاضر در سالن حداقل یکبار پیروزی و برنده شدن افراد را به صورت مشهود توسط بازی با نور و صدا و همچنین تجمع جمعیت و تشویق مجری در سالن را ببیند و این حس به آن ها دست بدهد که اگر او توانست پس من هم می توانم

 

راز سوم : فرصت ها در همه جا

 

فرصت ها در همه جا هستند. حتی در سرویس های بهداشتی. این به این معنی هست که افراد در هر لحظه و در هر موقعیت که تصمیم به بازی گرفتند یک دستگاه در کنارشان باشد تا ثانیه ای باعث نشود تا تصمیمشان تغییر کند و یا فرصتی به دلیل دور بودن تحت تاثیر قرار گیرد

 

راز چهارم : امکانات رایگان

 

اگر قرار است دقیقه دقیقه های افراد سود مند باشد. پس چه بهتر که هر چه بیشتر افراد را در محل نگه بدارند، آن هم به وسیله ی امکانات رایگان. در بیشتر کازینو ها خوراکی ها و نوشیدنی های مختلف به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد تا دلیلی باشد بر تداوم حضور افراد و حضور افراد یعنی بازی بیشتر و کسب درآمد بیشتر برای کازینو

 

راز پنجم : زمان

 

در کازینو ها شما نمی توانید هیچ ساعتی پیدا کنید، اما چرا ؟ چون افراد نباید گذر زمان را متوجه شوند . زمانی که در رو به روی شما هیچ ساعتی نباشد و دکوراسیون پر زرق و برق و جذاب سالن هیچ پنجره ی شیشه ای به بیرون نداشته باشد تا شما متوجه گذر زمان شوید، پس میتوانید هر چه بیشتر در کازینو بدون نگرانی از زمان بمانید و پول خرج کنید

 

راز ششم : ژتون به جای پول

 

در کازینو های دنیا تمامی بازی ها توسط سکه های مخصوصی انجام می شود که آن ها را ژتون می نامند، اما چرا ژتون ؟ به دلیل آنکه افراد احساس از دست دادن پول خود را نداشته باشند. ژتون در ضمیر ناخودآگاه افراد ارزش پول را ندارد پس ریسک های بالاتری را می توان با آن انجام داد و پول بیشتری خرج کرد

 

راز هفتم : منطق ظاهری ریاضی

 

اگر این چند شماره و یا شکل در کنار هم قرار بگیرند شما برنده ی ۱۰۰ هزار دلار می شوید، به همین سادگی

 

اما آیا این حساب و کتاب ساده واقعا به همین سادگی رخ می دهد ؟ مطمئنا خیر. سرعت بالای بازی ها، بازی با نور، جو جمعیت و ... همه و همه باعث می شوند که شما روند بازی را درست متوجه نشوید و به ظاهر الگوریتم ریاضی بازی را خیلی ساده و دست یافتنی در ذهن تصور کنید

 

راز هشتم : قدم به قدم کنترل

 

وقتی شما حکم یک قلک پول را دارید پس از همان لحظه که وارد می شوید ارزشمند و مهم هستید و باید کنترل شوید تا تمام پول های این قلک تمام شود. در تمامی جای جای کازینو ها دوربین هایی قرار دارند که تمامی افراد را کنترل میکنند تا در بعضی از بازی ها به قصد شما را برنده و در خیلی های دیگر بازنده کنند

 

راز نهم : نوشیدنی های الکلی رایگان

 

حالا که افراد مشغول بازی هستند و تمامی این تاکتیک ها بر روی آن ها تاثیر مد نظر را گذاشته پس چرا با چند لیوان نوشیدنی الکلی ریسک پذیری افراد را بالا تر نرود و بازی ها جذاب تر نشوند ؟ ریسک پذیری بیشتر یعنی خرج کردن پول بیشتر

 

راز دهم : توهم قدرت انتخاب

 

در کازینو هیچ کس به شما نمی گوید که کدام بازی را باید انجام دهید، شما هر بازی که دوست دارید و احساس می کنید که در آن استعداد بیشتری دارید می توانید انجام دهید و این یعنی قدرت انتخاب. هنگامی که افراد دارای قدرت انتخاب باشند و آزادی عمل بیشتری داشته باشند زمان بیشتری را در سالن می گذرانند و لذت بیشتری می برند. این قدرت انتخاب باعث می شود افراد هر چه بیشتر اعتماد کنند و در ضمیر ناخودآگاه خودشان تصور کنند که قهرمان بازی امشب آن ها هستند

 

 

         دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۶.۰۸.۱۸ ۱۸:۵۷]

«ویلیام گلاسر» در کتاب «تئوری انتخاب» می گوید افراد نیازشان به قدرت را به سه شکل برآورده می کنند:

 

🌀شکل اول: power on

یعنی قدرتشان را بر دیگری اعمال می کنند و با کنترل دیگری یا دیگران احساس قدرت می کنند.

تذکر دادن به دیگران، غر زدن، ایراد گرفتن و مجبور کردن دیگران به کارهایی که به گمان این افراد به صلاح آنهاست نمونه این رفتارهاست.

 

🌀شکل دوم: power with

یعنی قدرت را با دیگران تجربه می کنند مثل وقتی که شما قرار است تصمیمی بگیرید که نتیجه‌ آن بر روی همسر یا فرزندتان هم اثر می‌گذارد، آنگاه نظر و خواست آنها را هم در نظر می‌گیرید و حتی به نظر آنها عمل می‌کنید.

در واقع به دیگری هم فرصت مخالفت و اظهار نظر و تصمیم گیری می‌دهید.

 

🌀شکل سوم: power within

در این شکل از ارضاء نیاز قدرت، فرد نه قدرتش را بر دیگران اعمال می کند و نه با آنها، بلکه قدرت درونی خویش را افزایش می دهد. مثل وقتی که فردی با بالا بردن دانش یا مهارتی در خود احساس توانمندی و قدرت می‌کند حتی اگر از دیگران هم تحسینی دریافت نکند اهمیتی نمی‌دهد.

 

🔚 نکته: افرادی که در ارتقاء دانش و فرهنگ بشر نقش مهمی بازی کرده اند، نیاز به قدرت‌شان را از روش سوم برآورده کرده‌اند. افرادی مثل ادیسون، انیشتین، سقراط، نویسنده‌ها، شاعران و هنرمندان بسیاری در طول تاریخ و یا  کسانی که حتی مشهور هم نشده‌اند اما قدرتمند بوده‌اند.

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۷.۰۸.۱۸ ۱۰:۰۴]

🖋وفاداری برند Brand Loyalty

 

مقیاسی از عدم تمایل مصرف‌کنندگان به تغییر به‌سوی محصول یا خدمت رقیب. سطوح بالای رضایت مشتری و خریدهای مکرر کالاها یا خدمات برند شده از سوی مشتریان موجود در طول یک دوره طولانی‌مدت از ویژگی های برندهای موفق و مانا به شمار می رود...

هزینه جذب مشتریان جدید بسیار بیشتر از حفظ و فروش متقابل به مشتریان موجود است، بنابراین وفاداری به برند عامل اقتصادی، عملیاتی مهمی در رشد سودآور برند محسوب می‌شود.

چندین روش اندازه‌گیری ترجیح و وفاداری به برند در مشتریان وجود دارد، اما معدودی از آن‌ها تمام فاکتورهای دخیل در چنین تصمیمی را در برمی‌گیرند. به‌طور مثال اندازه‌گیری تکرار خرید مستقیم همواره خرید مشتریان از سایر برندها را در برنمی‌گیرد. همچنین ممکن است مشتریان ازآن‌جهت به یک برند وفادار باشند که انتخاب محدود است، یا اینکه این برند در کانال معینی از توزیع غالب باشد.

#Marketing

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۷.۰۸.۱۸ ۱۰:۲۱]

[Forwarded from اقتصاد کسب و کار]

🖊شکاف تمدنی، کاهش ارزش ریال در برابر افغانی و بازگشت کارگران افغان به افغانستان

 

علی دینی ترکمانی

 

این روزها کارگران افغانستان، تمایلی برای ماندن در ایران و کار کردن ندارند. سال گذشته در این هنگام، به ازای یک میلیون تومان، نوزده هزار افغانی گیرشان می‌آمد. با کاهش شدید ارزش پول ملی، اکنون، شش هزار افغانی عایدشان می‌شود. این میزان کمتر از درآمدی است که در افغانستان می‌توانند به‌دست آورند. بنابراین، انگیزه آنان برای ماندن در ایران ضعیف شده است.

 

بیست سال پیش ارزش یک میلیون تومان، برابر یک صد هزار افغانی بود. در طول این سال‌ها ارزش ریال در برابر افغانی بیش از ۱۶۰۰ درصد کاهش یافته است. این یعنی شکاف تمدنی که متأسفانه به خوبی در کاهش ارزش ریال در برابر افغانی به خوبی بازتاب می‌یابد. سخن بر سر نوسان نرخ ارز و گاهی شوک ارزی نیست. بر سر افول تمدنی اقتصاد کشور و بازتاب آن در آینه تمام نمای کاهش ارزش پول ملی در برابر همه ارزهاست.

 

با ادامه این وضع غم انگیز، نه تنها همه افغان‌هایی که وابستگی خانوادگی در اینجا ندارند، تمایل به بازگشت به افغانستان خواهند داشت و بخشهای ساختمان و خدمات نظافتی را با کمبود نیروی کار خوب مواجه خواهند کرد، ممکن است بخشی از نیروی کار ایرانی نیز سودای پیدا کردن کار در افغانستان را در سر بپروراند.

 

‌ @ecotraders

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۷.۰۸.۱۸ ۱۰:۳۲]

.

«کار آن‌قدر ادامه و توسعه می‌یابد تا تمام زمانی را که به آن اختصاص داده‌ایم پر کند».

.

👈همه‌ی ما در بسیاری از سازمان‌های بوروکراتیک دیده‌ایم که یک کارشناس، هشت ساعت زمان لازم دارد تا چهار نامه را بررسی و امضا کند. کارشناس دیگری ممکن است طی هشت ساعت صرفاً‌ دو نامه را بخواند و فرد دیگری چهل نامه را بررسی کرده و به فرد یا سازمان مربوطه ارجاع دهد.

.

🔺ظاهراً مهم‌ترین عاملی که مشخص می‌کند یک کار، چقدر زمان خواهد برد این است که چقدر زمان برای آن کار در نظر می‌گیریم! .

.

.

👈البته در مقاله‌ی اکونومیست، اشاره‌ی مستقیم به موقعیت‌های شغلی در سازمان‌های بزرگ بوروکراتیک است و بحث در مورد قانون پارکینسون با این مثال آغاز می‌شود:

 

فرض کنید یک مدیر، به تدریج احساس می‌کند که کارش زیاد است.

دقت کنید که ما می‌گوییم: احساس می‌کند.

ممکن است کار او واقعاً زیاد باشد و یا اینکه به خاطر بالا رفتن سن، نتواند همان کاری را که در گذشته به سادگی انجام می‌داده، انجام دهد.

او اکنون سه راه پیش رو دارد:

•  استعفا بدهد و بگوید حجم کار، فراتر از توانایی اوست.

•  بگوید بخشی از کار را به همکارش بدهند.

•  درخواست کند تا یک یا دو کارمند به مجموعه‌ی زیردستانش اضافه شوند.

بعید است کسی راه اول را انتخاب کند. راه دوم هم به تولید رقیب و تشدید رقابت منجر می‌شود.

پس احتمالاً راه سوم انتخاب خواهد شد.

.

.

.

اگر کاری که توسط یک نفر انجام می‌شده را به هفت نفر واگذار کنیم، بعد از مدتی متوجه خواهیم شد که این کار، واقعاً به هفت نفر نیاز داشته است!

.

.

.

🔺امروز قانون پارکینسون شکل عمومی‌تری یافته است:

👈«اگر برای یک هدف یا یک فعالیت یا یک پروژه، منابعی بیش از حد مورد نیاز اختصاص دهید، آن منابع به هر حال مورد استفاده قرار خواهند گرفت!»

 

به ما بپیوندید

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۷.۰۸.۱۸ ۱۰:۳۲]

.

در فرهنگ مجازی، قانون یک درصد (به انگلیسی 1% rule) یک قاعد‌ه‌ی سرانگشتی درباره‌ی مشارکت کاربران یک اجتماع اینترنتی است و بیان می‌کند که تنها ۱ درصد کاربران یک سایت به‌طور فعال به ساخت محتوای جدید می‌پردازند و ۹۹ درصد دیگر فقط تماشا می‌کنند.

.

در واقع، قانون یک درصد می‌گوید افرادی که محتوایی را در اینترنت تولید می‌کنند، تنها کمتر از یک درصد تعداد افرادی هستند که آن محتوا را می‌بینند. این عبارت توسط بن مک‌کانل (Ben McConnell) و جکی هوبا (Jackie Huba) که هر دو نویسنده و وبلاگ‌نویس هستند، معرفی شد.

.

اصل ۹۰-۹-۱ (با نسبت ۸۹:۱۰:۱ هم می‌گویند) نیز که به آن شبیه است، بیان می‌کند که در یک سایت مشارکتی مانند ویکی‌پدیا، ۹۰ درصد مشارکت‌کنندگان تنها محتواها را تماشا می‌کنند، ۹ درصد مشارکت‌کنندگان به ویرایش محتواها می‌پردازند و تنها ۱ درصد مشارکت‌کنندگان به‌طور فعال به ساخت محتواهای جدید می‌پردازند.

.

هر دوی این اصول را می‌توان با اصل پارتو در دانش اطلاعات مشابه دانست که بیان می‌کند ۲۰ درصد یک گروه، ۸۰ درصد فعالیت‌ها را انجام می‌دهند، هر چند که ممکن است آن فعالیت برای تمام افراد گروه تعریف شده باشد.

 

به ما بپیوندید

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۷.۰۸.۱۸ ۱۰:۳۳]

🔺 ده قانون اصلی کائنات و نظام هستی

 

 

 

قانون 1 : به شما جسمی داده می‌شود. چه جسمتان را دوست داشته یا از آن متنفر باشید، باید بدانید که در طول زندگی در دنیای خاکی با شماست.

 

قانون 2 : با دوستان مواجه می‌شوید، در مدرسه‌ای غیر رسمی و تمام وقت نام‌نویسی کرده‌اید که "زندگی" نام دارد. در این مدرسه هر روز فرصت یادگیری دروس را دارید. چه این درس‌ها را دوست داشته باشید چه از آن بدتان بیاید، باید به عنوان بخشی از برنامه آموزشی برایشان طرح‌ریزی کنید.

 

قانون 3 : اشتباه وجود ندارد، تنها درس است. رشد فرآیند آزمایش است، یک سلسله دادرسی، خطا و پیروزی‌های گهگاهی، آزمایش‌های ناکام نیز به همان اندازه آزمایش‌های موفق، بخشی از فرآیند رشد هستند.

 

قانون 4 : درس آنقدر تکرار می‌شود تا آموخته شود. درس‌ها در اشکال مختلف آنقدر تکرار می‌شوند، تا آنها را بیاموزید. وقتی آموختید می‌توانید درس بعدی را شروع کنید.

 

قانون 5 : آموختن پایان ندارد. هیچ بخشی از زندگی نیست که درسی نباشد. اگر زنده هستید درس‌هایتان را نیز باید بیاموزید.

 

قانون 6 : جایی بهتر از اینجا و اکنون نیست. وقتی "آنجای" شما یک "اینجا" می‌شود به "آنجایی" می‌رسید که به نظر از "اینجای" فعلی‌تان بهتر است.

 

قانون 7 : دیگران فقط آینه شما هستند. نمی‌توانید از چیزی در دیگران خوشتان بیاید یا بدتان بیاید، مگر آنکه منعکس کننده چیزی باشد که درباره خودتان می‌پسندید یا از آن بدتان می‌آید.

 

قانون 8 : انتخاب چگونه زندگی کردن با شماست. همه ابزار و منابع مورد نیاز را در اختیار دارید، این که با آنها چه می‌کنید، بستگی به خودتان دارد.

 

قانون 9 : جواب‌هایتان در وجود خودتان است. تنها کاری که باید بکنید این است که نگاه کنید، گوش بدهید و اعتماد کنید.

 

قانون 🔟 : تمام این‌ها را در بدو تولد فراموش می‌کنید. اگر مشکلات دانستنی‌های درون را از میان بردارید، همه این‌ها را به خاطر خواهید آورد.

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۷.۰۸.۱۸ ۱۰:۳۴]

🔺 دو ویژگی تعیین کننده افراد موفق

 

 افراد موفق هنگام مواجهه با موقعیت‌های جدید و تغییرات بزرگ به خود می‌گویند:

 

" میدونم این موقعیت ترسناکه اما انجامش میدم " و شعارشان این است: "بترس ولی انجام بده " افراد موفق هنگام روبرو شدن با چالش‌های بزرگ و موقعیت‌های مبهم به جای اینکه بگویند: " اگر نشد چی ؟ "

 

👈 به خود می‌گویند: " اگر شد چی ؟" " اگر این بار موفق شدم چی ؟"

 

" اگر جواب مثبت بود چی ؟" این تغییر رویکرد و تغییر نگرش شما را از یک فرد منفی گرای ناخودآگاه به فردی مثبت اندیش تبدیل می‌کند.

 

💡یادتان باشد وقتی می‌ترسید احتمال گرفتن تصمیم‌های اشتباه زیاد است.

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۷.۰۸.۱۸ ۱۲:۲۶]

یاد بدهیم تا یاد بگیریم!

 

🔘 روشهای اثربخش یادگیری، تنوع زیادی دارند. ما با انجام دادن، با اشتباه کردن، با الگوبرداری، با چرخش شغلی، با دیدن و شنیدن و ... یاد می گیریم.

 

🔘 یاد دادن هم یکی از روش های موثر یادگیری است. کسی که یاد می دهد، بویژه وقتی خوب یاد می دهد، نمی تواند قبلا خوب یاد نگرفته باشد. اگر بتوانیم "یادگیری مبادله ای" یعنی یاد دادن و یاد گرفتن را در سازمان و در بین همکارانمان به یک سنت پسندیده و یک روال جاری و رایج تبدیل کنیم، از منافع پرتعداد آن برخوردار خواهیم شد، از جمله:

 

آنها که یاد می دهند یاد هم می گیرند.

آنچه بین طرفین یادگیری مبادله می شود کاربردی است.

روابط بین کارکنانی که به یکدیگر یاد می دهند تلطیف می شود و این روابط حسنه، روی کار و فضای همکاری آثار مطلوبی دارد.

دانش و تجارب و اطلاعات کارکنان در سازمان باقی می ماند و با رفتن آنها از دست نمی رود.

 

🔘 کارکنانمان را تشویق کنیم که به یکدیگر یاد بدهند. در مورد قدردانی و پرداخت پاداش به کسانی که این کار را می کنند خسیس نباشیم.

وقتی معلم یا مربی را از خارج از سازمان دعوت می کنیم تا از او یاد بگیریم، هزینه ها را هم می پذیریم و می پردازیم، چرا در مورد همکارانمان این کار را نکنیم؟

 

دکتر بهزاد ابوالعلائی

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۷.۰۸.۱۸ ۱۲:۴۴]

[Forwarded from اقتصاد کسب و کار]

🌀 پس از بحران چه شرکتهایی صاحبان بازار خواهند بود؟!؟

 

🔹 این روزها پرسشهایی نظیر «چه خواهد شد، اگر چنان شود؟» و «اگر چنین شود، چه پیش خواهد آمد؟» بسیار مطرح می شود. توجه داشته باشیم در آینده بهرحال تعدای از کسب و کارها از بازار خارج خواهند شد و تعدادی سرپا خواهند بود که بی تردید بعد از تثبیت شرایط اقتصادی (با هر قیمتی که دلار و طلا پیدا کند) گروه دوم صاحبان بازار و توسعه پس از بحران خواهند بود.

 

🔹 اگر بخواهید در گروه صاحبان بازار باشید باید حتما قدرت و برنامه کنترل و مدیریت بحران داشته باشید. اگر مدیریت بحران را برنامه‌ریزی برای کنترل آن تعریف کنیم در آن صورت باید با در نظر گرفتن ریسکهای حداقلی و حداکثری، برنامه‌های اقتضایی تنظیم گردند، پس از آن باید کارکنان آموزش داده و سازماندهی شوند.

 

🔹 شرکتهایی که دارای برنامه‌های مدیریت بحران هستند قادر خواهند بود:

 

* وضعیت شرکت را به طور دائم رصد وهر چالشی را شناسایی کنند.

* کاکنان خود را در سطوح مختلف آموزش داده و آماده کنند.

* در مواقع اضطراری حداکثر مقاومت را بخرج دهند.

*  افراد، کارکنان و مشتریان ناکارآمد و ناسازگار را حذف کنند.

* هزینه ها و مخارج  مالی را مدیریت و کنترل کنند.

* تأثیر وقایع بحرانی را برشهرت و برند سازمان به حداقل برسانند .

* تخصص و تعهد سازمانی را برای مواجهه با بحران افزایش دهند.

* از تبلیغات برنامه ریزی شده غافل نمی شوند.

#فروش

 

@ecotraders

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۷.۰۸.۱۸ ۱۳:۲۴]

بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم

 

 

 

وقتی که نوجوان بودم، یک شب با پدرم در صف خرید بلیط سیرک ایستاده بودیم. جلوی ما یک خانواده پرجمعیت ایستاده بودند.به نظر می رسید پول زیادی نداشتند. شش بچه که همگی زیر دوازده سال بودند، لباس های کهنه ولی در عین حال تمیز پوشیده بودند. بچه ها همگی با ادب بودند. دوتا دوتا پشت پدر و مادرشان، دست همدیگر را گرفته بودند و با هیجان درمورد برنامه ها و شعبده بازی هایی که قرار بود ببینند، صحبت می کردند. مادر بازوی شوهرش را گرفته بود و با عشق به او لبخند می زد. وقتی به باجه بلیط فروشی رسیدند، متصدی باجه از پدر خانواده پرسید: «چند عدد بلیط می خواهید؟» پدر جواب داد: «لطفاً شش بلیط برای بچه ها و دو بلیط برای بزرگسالان.» متصدی باجه، قیمت بلیط ها را گفت. پدر به باجه نزدیکتر شد و به آرامی پرسید: «ببخشید، گفتید چه قدر؟!» متصدی باجه دوباره قیمت بلیط ها را تکرار کرد. پدر و مادر بچه ها با ناراحتی زمزمه کردند. معلوم بود که مرد پول کافی نداشت. حتماً فکر می کرد که به بچه های کوچکش چه جوابی بدهد؟ ناگهان پدرم دست در جیبش برد و یک اسکناس بیست دلاری بیرون آورد و روی زمین انداخت. بعد خم شد، پول را از زمین برداشت، به شانه مرد زد و گفت: «ببخشید آقا، این پول از جیب شما افتاد!» مرد که متوجه موضوع شده بود، همان طور که اشک از چشمانش سرازیر می شد، گفت: «متشکرم آقا.» مرد شریفی بود ولی در آن لحظه برای اینکه پیش بچه ها شرمنده نشود، کمک پدرم را قبول کرد. بعد از این که بچه ها داخل سیرک شدند، من و پدرم از صف خارج شدیم و به طرف خانه حرکت کردیم.

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۷.۰۸.۱۸ ۱۶:۲۲]

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                 

سخت کار نکنید...

هوشمندانه کار کنید...

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۷.۰۸.۱۸ ۲۳:۰۱]

معمولاً راه حل های ساده انگارانه راه به جایی نمی برند

 

افسانه قدیمی وجود دارد که در آن شخصی کلید منزل خود را در مقابل درب خانه گم کرد، ولی به دنبال آن در وسط کوچه می گشت و دلیل این کار را روشن بودن وسط کوچه و تاریکی مقابل درب منزل عنوان می کرد. این افسانه شاهد خوبی است که در بسیاری موارد، ما بر روی آشناترین و ساده ترین راه حل ها پافشاری و اصرار می کنیم. در حالی که ممکن است کلید حل مشکل، نه تنها در کوچه روشن نباشد؛ بلکه در تاریکی باید به دنبال آن گشت.

 

این را باید بخاطر سپرد که اگر راه حل یک مسئله آنقدر ساده باشد که همگان بتوانند به آن دست یابند، پس چرا و چگونه است که تاکنون مسئله مورد نظر حل نشده و به قوت خود باقی مانده است! به عنوان یک علامت و نشانه، هرگاه راه حل ساده ای را انتخاب و اعمال کردید و آن مسئله به شکل بنیادین کماکان وجود داشت و خودنمایی می کرد، باید چنین نتیجه گرفت که تفکری جامع و سیستمی به کار گرفته نشده و با ساده انگاری به مسئله نگاه شده است. لذا چیزی که ما به عنوان راه حل جدی نیاز داریم، بزرگتر و پیچیده تر است و به قولی، به چکشی سنگین تر و بزرگتر نیاز است.

 

منبع: کتاب پنجمین فرمان، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۷.۰۸.۱۸ ۲۳:۰۳]

تکنیک شش کلاه تفکر:

 

 

این تکنیک می گوید که ما برای یک تصمیم درست باید از شش منظر مختلف به مساله نگاه کنیم. افراد با گذاشتن هر یک از کلاه‌ها بر سرشان، سبک فکری‌شان را براساس رنگ کلاه‌شان تغییر می‌دهند (بر اساس سوالاتی که به آن کلاه مرتبط است).

 

 کلاه سفید: هنگامی که کلاه سفید را بر سر می گذاریم، نباید به دانسته های شهودی، قضاوت های متکی به تجارب گذشته، عواطف، احساسات و عقاید توجه کنیم و تنها باید همچون یک رایانه، فقط داده و اطلاعات ارایه کنیم. این کلاه باعث می شود واقعیت ها را حتما در نظر بگیریم.

 

کلاه قرمز: با کلاه قرمز اجازه می دهیم احساسات و عواطف به زبان درآیند و هر کسی می تواند از الهامات و دریافت های ناگهانی خویش سخن گوید و دیگر نیازی به استدلال نیست. رنگ قرمز نشانه خشم، شور و هیجان است. در کلاه قرمز بینش هیجانی و جنبه‌های احساسی و غیراستدلالی مد نظر می‌باشد. در واقع این رنگ کلاه ابزار مناسبی برای بیرون ریختن احساسات است.

 

کلاه سیاه: با گذاشتن این کلاه بر سر نباید احساسات منفی بدون منطق بیان شوند، بلکه فرد باید دیدگاه های منفی خود را در خصوص موضوع مورد بحث به صورت منطقی بیان کند. بدون شک اگر از این کلاه به خوبی استفاده شود، می تواند ما را از مخاطراتی که در آینده از چشمان ما دور می ماند آگاه کند. تردیدها،  ریسک ها و موانع با این کلاه کشف می شوند.

 

کلاه زرد: زرد نماد آفتاب است و آفتاب شروعی برای شادابی و خوش بینی است .گویی هر جا سراغ از خورشید گرفته می شود گرمی زندگی و زایشی دیگر در میان است و تفکر مثبت باید به همراه کنجکاوی و شادمانی باشد. فرد با گذاشتن کلاه زرد تلاش می کند به نکات ارزشمند و مثبت موضوع بنگرد.

 

کلاه سبز: سبز نماد رویش است و محرک خلاقیت. هنگامی که افراد کلاه سبز را بر سر می گذارند، باید به راه های نو بیاندیشند که می تواند در آن موضوع مورد نظر اثرگذار بوده و به تصمیم گیری های خلاقانه منجر شود. هنگامی که حاضران کلاه سبز را بر سر می گذارند، فرصتی می یابند که به جست و جوی چیزهای کشف نشده هدایت شوند.

 

رنگ آبی نماد آسمان آبی رنگ است که چتر آن بر همه جا گسترده شده است و کسی که کلاه آبی بر سر خود می گذارد باید بتواند افکار و گزینه های مختلف را منظم و ساماندهی کند و همچنین اهداف، اولویت ها و محدودیت ها را تعیین کند و در نهایت گزینه مناسب را انتخاب کنید

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۸.۰۸.۱۸ ۰۱:۰۰]

اندر حکایت برکت یارانه ها و اختلاسهای کلان

 

 

می گویند ملانصرالدین از همسایه اش دیگی را قرض گرفت . چند روز بعد دیگ را به همراه دیگی کوچک به او پس داد. وقتی همسایه قصه دیگ اضافی را پرسید ملا گفت دیگ شما در خانه ما وضع حمل کرد.

 

چند روز بعد ، ملا دوباره برای قرض گرفتن دیگ به سراغ همسایه رفت و همسایه خوش خیال این بار دیگی بزرگتر به ملا دادبه این امید که دیگچه بزرگتری نصیبش شود.

 

تا مدتی از ملا نصرالدین خبری نشد . همسایه به در خانه ملا رفت و سراغ دیگ خود را گرفت.

ملا گفت دیگ شما موقع وضع حمل در خانه ما فوت کرد. همسایه گفت مگر دیگ هم  می میرد؟ چرا مزخرف میگی!!!!و جواب شنید:

 

"چرا روزی که گفتم دیگ تو زاییده نگفتی که دیگ نمی زاید. دیگی که می زاید حتما مردن هم دارد."

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                    

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۸.۰۸.۱۸ ۰۱:۰۲]

[ Video ]

چگونه در سایر کشورها هر دلاری که توسط دولت خرج می شود توسط مردم قابل کنترل است.🔼

شفافیت، انتخاب، و پاسخگویی سه محور مبارزه با فساد مالی است.

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۸.۰۸.۱۸ ۱۰:۵۰]

شما چقدر خوشبخت هستید؟

 

 

اگر امروز صبح سالم و با آرامش بیدار شدید ، بدانید که خوش شانس تر از 1 میلیون نفر دیگری هستید که تا آخر هفته قرار است از دنیا برند! 

 

اگر تا حالا تجربه جنگ و جنگیدن را نداشتید و یا اگر تجربه تلخ تنهایی در زندان را نداشتید ، درد شکنجه را تحمل نکردید و یا تا حالا گرسنگی نکشیدید ، شما خوشبختتر از 500 میلیون انسان دیگر دنیا هستید! 

 

اگر با آزادی و بدون ترس میتوانید به مسجد ، کلیسا و … بروید، خوشبخت تر از 3 میلیارد انسان دیگر هستید !

 

اگر در یخچال شما به اندازه کافی غذا وجود دارد اگر شما لباس و کفش دارید و اگر تخت خواب دارید و زیر یک سقف زندگی میکنید ، شما خوشبخت تر از 75 درصد انسانهای دیگر دنیا هستید!

 

اگر پدر و مادر شما زنده هستند و با هم زندگی میکنند، پس شما یک انسان کمیاب هستید!  اگر حساب بانکی دارید، در کیفتان پول دارید و تو قلک شما پول هست، پس شما جز آن  8 درصدی هستید که رفاه مالی دارند! 

 

این دنیای شما است و واقعیت جهانی است که ما در آن زندگی می‌ کنیم.

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۸.۰۸.۱۸ ۱۲:۱۵]

نکات طلایی از زبان پدر مدیریت مدرن پیتر دراکر:

                        

 

️ 1. زمان خود را مدیریت کنید

 

👈 مهمترین چیزی که شما مدیریت می کنید نه افراد هستند و نه بودجه بلکه زمان است. طرز استفاده شما از زمان تان میزان بهره وری شما را تعیین می کند.

 

️ 2. به دنبال تعالی باشید

 

 

برای بزرگ شدن باید آنقدر اعتماد به نفس داشته باشید که باور کنید جهان واقعا به شما و قدرت شما نیاز دارد. اگر به توانایی های خود باور نداشته باشید نمی توانید با اطمینان تصمیم بگیرید و با شجاعت اقدام کنید.

 

️ 3. زیاد تصمیم نگیرید

 

👈 مدیری که تصمیمات زیادی می گیرد هم تنبل است و هم ناکارآمد. موسساتی که خوب اداره می شوند، بحران های اندکی دارند. اگر دائم در حال تصمیم گیری هستید بدانید که دستورالعمل های لازم و صحیح را ایجاد نکرده اید.

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

   دکتر علی شاه حسینی کسب و کار                                                                                   [۰۸.۰۸.۱۸ ۱۲:۱۶]

  نکات طلایی از زبان پدر مدیریت مدرن:

                   (قسمت دوم)

 

        دکتر علی شاه حسینی                                                                                   

 

 

عقاید پیتر دراکر اثر بسیار عمیقی روی ساختار و مدیریت شرکت های امروزی داشته است. او به عنوان پایه گذار مدیریت مدرن شناخته شده و ایده «مدیریت هدف گرا» را برای اولین بار مطرح کرد.

 

۴. کاری را انجام دهید که لازم است؛ نه کاری که دلتان می خواهد.

 

👈برای یک مدیر انجام کارها کافی نیست؛ او باید کارهای درست را انجام دهد. کارهایی را انجام دهید که بیشترین تاثیر را بر کسب و کارتان خواهد داشت.

 

 

️  ۵. از فرصت ها بهترین استفاده را بکنید.

 

👈 حل مسئله به نتایج موثر منجر نمی شود، فقط جلوی آسیب را می گیرد. برای کسب نتیجه باید از فرصت ها بهترین استفاده را کرد. حل مشکلات را به دیگران واگذار کنید و خود به دنبال فرصت ها باشید.

 

️  ۶. بهره وری عادت است

 

👈 برای داشتن بازده کاری بالا باید به طور مستمر و همیشگی رفتارهای کارآمد را تبدیل به عادت کرد. این بدان معناست که برای کارآمد بودن لازم نیست کارهای بزرگ انجام دهید بلکه باید کارهای کوچک اما صحیح روزمره را به طور منظم تکرار کنید. به قول معروف «شما همان چیزی هستید که همیشه تکرار می کنید».

 

        دکتر علی شاه حسینی  

http://alishahhosseini.ir/                                                                              

دکتر علی شاه حسینی

  • ۹۹/۰۵/۰۱
  • علیرضا آزمندیان

دکتر علی شاه حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی