برای دسترسی به آموزش ها و مطالب مرتبط با استاد علی شاه حسینی در حوزه ی مدیریت و کسب و کار ،موفقیت ، روانشناسی و … لطفا روی کلمه ی دکتر علی شاه حسینی کلیک کنید .
.
همچنین با کلیک روی هرکدام از موارد زیر میتوانید به لیست اساتید و آموزش ها و مطالب مربوط به آن حوزه دست پیدا کنید :
آموزش موفقیت ، روانشناسی و قانون جذب
آموزش تجارت الکترونیک ( کسب و کارهای اینترنتی )
.
برای دستیابی به کلیه موارد و کلیه حوزه ها و اساتید و اطلاع رسانی ها ، میتوانید روی عبارت : همه ی اساتید موفقیت و کسب و کار کلیک کنید .
.
.
.
.
.
.
.
آموزشی _ انگیزشی :
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی
شش راه برای یک مدیر پروژه خوب بودن!
برگرفته از سایت: www.cio.com نوشته Sharon Florentine
شرکت نرم افزاری Workfront اخیرا یک نظرسنجی میان مدیران و کارشناسان حرفه ای مدیریت پروژه در صنایع و کسب و کارهای مختلف در خصوص مهارت های کلیدی برای یک مدیر پروژه خوب انجام داده است، نتایج این نظرسنجی 6 عامل را به عنوان مهارت کلیدی برای یک مدیر پروژه خوب بودن معرفی کرده است:
ارتباطات
این یکی از مهم ترین مهارت های مدیران پروژه است. برقراری ارتباط با مدیران سطح C، اعضای تیم پروژه فنی، بخش امور مالی، منابع انسانی و مشتریان خارجی. موفقیت کامل یک پروژه بدون ارتباط مکرر، باز و صادقانه در مورد اهداف، موانع، راه حل ها و انتظارات امکان پذیر نیست.در طول یک پروژه، ممکن است اولویت ها و برنامه ها تغییر کنند، تاریخ های تعهد شده محقق نشوند و محدوده پروژه افزایش یابد، اما ارتباطات باید پایدار و ثابت بماند.
مدیریت زمان و بهره وری
مدیران پروژه باید به در حفظ تیم و پروژه های خود را در زمان و در مسیر مهارت ویژه داشته باشند.مدیریت زمان موثر و بهره وری مهارت های حیاتی هستند.
ساختن محیط مناسب
کارکردن تیم پروژه بر پایه ای محکم از اعتماد، احترام متقابل و پاسخگویی است. پس بسیار مهم است که مطمئن شوید که شما توانایی ایجاد یک محیط که در آن هر کس در تیم احساس می کند شنیده می شود را دارید.
چارچوب، گردش کار و برنامه ریزی پروژه
یکی از مهمترین چیزهایی که به عنوان یک مدیر پروژه می توانید انجام دهید این است که موانع را برای تیم پروژه حذف کنید. این کار می تواند منجر به حفظ پروژه در چارچوب تعیین شده، ایجاد گردش کار کارآمد تر و نگه داشتن همه چیز بر اساس برنامه شود.شما همچنین باید برای هر زمان سررسید در پروژه یک وقت اضافه درنظر بگیرید تا مطمئن شوید مقدار مناسبی از زمان برای حل و فصل مشکلات غیر منتظره و اجتناب ناپذیر وجود خواهد داشت.
رهبری و همکاری
رهبری عبارت است از کمک به تیم پروژه خود برای غلبه بر موانع، استفاده از نقاط قوت خود و ایجاد انگیزه در آنها، برای یک مدیر پروژه بهتر بودن، شما باید از نزدیک با نقاط قوت و ضعف هر یک از اعضای تیم آشنا باشید.
ابزارهای مدیریتی
در نهایت، فن آوری های موجود برای کمک به شماست تا کار خود را به طور موثر انجام دهید. از نرم افزار های کنترل پروژه تا به اشتراک گذاری فایل ها و ابزارهای همکاری تیمی،پس بهترین را که به شما و تیم پروژه کمک موثری میکند انتخاب نمایید.
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی
علی شاه حسینی
تنها دو چیز در زندگی، هدف است:
یکی آنکه به چیزی که می خواهید برسید، دوم آنکه از آن لذت ببرید. خردمندان به مرحله دوم این هدف می رسند.
👤 لوگان اسمیت
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی
💥گوش دادن اساس ارتباطات فردی است
رانکن یکی از پژوهشگران علم ارتباطات درمطالعه ای به این نتیجه رسید که حدود 70% از زمان بیداری افراد به شرح ذیل در ارتباطات می گذرد:
• گوش دادن 42%
• سخن گفتن 32%
• خواندن 15%
• نوشتن 11%
بر این اساس گوش دادن اساس ارتباطات بین اشخاص است و اگر به درستی انجام نگیرد ارتباط ناقص خواهد بود و این مهارتی است که اکثر ما در آن احتیاج زیادی به تقویت داریم!
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۴.۰۸.۱۸ ۲۱:۱۷]
💥 وقتی تخم کدو کاشته اند و منتظرند خربزه شیرین برداشت کنند!
✍️ دکتر حسین تهرانی، محقق ارشد شرکت تویوتا
در شرکتهای ژاپنی اگر کارمندی دچار تخلف و خطایی ( بصورت سهوی و یا عمدی) بشود، معمولا بیشتر از کارمند خاطی، مدیران بالا دست او محاکمه و توبیخ میشوند و آوار اصلی بر سر مدیران ارشد شرکت خراب میشود. (در رسانه های ژاپنی، معمولا این مدیران ارشد شرکتها هستند که لرزان و شرمگین تا کمر خم میشوند و گاها بسته به میزان تخلف تا خودکشی هم پیش میروند).
بارها در دوره های مدیریت شرکت شنیده ام که حداکثر سوال و توبیخی که برای کارمند خطاکار در نظر گرفته میشود این است که چرا با علم بر ناتوانی و یا عدم تجربه، مسولیت انجام کاری را پذیرفته است ولی مدیران او باید هزاران سوال را جواب بدهند که چرا بدون آگاهی کافی از میزان توانایی و دانش کارمند خود، کاری را از او درخواست کرده که خارج از حیطه توانایی اوست، چرا از پیش آموزشهای لازم را به او نداده اند، چرا از او مرتبا مراقبت نکرده و جلوی خطاهای او را نگرفته اند ، و، و، و، و...... ( مدیریت و قبول مسئولیت در ژاپن به مانند راه رفتن روی لبه شمشیر بران سامورایی است که با کوچکترین غفلتی به دو نیم میشوید!!)
در قضیه اخیر ارز و مشکلات و نابسامانی های پیش آمده ، فردی بدون تجربه و دانش لازم را ( البته ایشان دارای ژن خیلی خوب است و تمام تجربه و دانش دنیا از ابتدا تا انتها در این ژنها نهفته شده است و پز جوانگرایی در مسئولیتها هم تنها مخصوص ژنهای خوب است و بس!!) در سمت معاونت ارزی بانک مرکزی کشور گذاشته و از او انتظار داشتند که در این شرایط حساس، مدیریت صحیح ارزی کل کشور را انجام بدهد!! ( در قبایل بدوی هم که از برگ موز برای پوشش خود استفاده میکنند، برای تصمیمات مهم از افراد باتجربه قبیله استفاده میشود ).
💡 به قولی تخم کدو کاشته و انتظار خربزه شیرین را دارند و فعلا که تخم کدو نیست شده و باغبان ( معاون اقتصادی ریاست جمهوری آقای نهاوندیان در مصاحبه دیروزشان)، مقصر را جامعه (همان زمین) معرفی کرده است که نتوانسته از تخم کدو، خربزه شیرین به عمل آورد!!!
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۵.۰۸.۱۸ ۱۰:۲۷]
📌افراد دو گروهند:
📍کسانی که استخدام می کنند
📍کسانی که استخدام می شوند
✅ سرنوشت مالی شما به این بستگی دارد که جزو استخدام کنندگان هستید یا استخدام شونده ها
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۵.۰۸.۱۸ ۱۰:۲۹]
📌بهترین رهبر کسی است که بتواند سایر رهبران را رهبری کند. اگر از تیم مدیریتی فعلی ناراضی هستید و اعتماد خود را به تواناییهای آنها از دست دادهاید، احتمالا قدرت رهبری شما در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. در این صورت باید هر چه سریعتر اصلاحات لازم در تیم مدیریتی را با قاطعیت انجام دهید. اهمیت و نقش خود را به دیگران نشان دهید. در کنار ریاست مجموعه، مسئولیت هدایت و مربیگری خود را فراموش نکرده و هیچکدام را فدای دیگری نکنید.
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۵.۰۸.۱۸ ۱۰:۳۰]
علی شاه حسینی
افرادی که در جستجوی زندگی بهتری هستند، باید قبل از هر چیز انسانهای بهتری شوند.
👤 جیم ران
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۵.۰۸.۱۸ ۱۰:۳۲]
علی شاه حسینی
استرس⤴️⤴️⤴️
چرا
چگونه
ابعاد.....
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۵.۰۸.۱۸ ۱۵:۱۸]
💥گوگل شکست می خورد اما در هم شکسته نمی شود!
همه ما فکر می کنیم که گوگل یک شرکت آرمانی است که مهره مار دارد. دست به هر کاری که می زند غوغا می کند. کارهایش عالی، تصمیماتش عالی، پروژه هایش عالی و صد البته سودآوری اش هم عالی! این روزها عادت داریم در هر حوزه ای اسم گوگل را ببینیم و موفقیت های روز افزون گوگل برایمان عادی شده است. اما واقعیت چیز دیگری است. برای اینکه دیدگاهمان اصلاح شود بهتر است هفت پروژه ای که گوگل شروع کرد و نگرفت! را مرور کنیم.
1. در شبکه اجتماعی گوگل زنده [google lively] کاربران برای خود یک آواتار می ساختند تا بتوانند در محیط سه بعدی با دیگران ارتباط برقرار کنند. در این محیط مجازی که معماری مختص خودش را داشت افراد می توانستند با هم دوست شوند و حرف بزنند و به جاهایی که دوست دارند سر بزنند.
2. گوگل پاسخ [google answers] پروژه دیگری است که این روزها رها شده است. اصولا در دنیایی که جواب هر سوالی را با یک جستجوی ساده در گوگل می توان پیدا کرد مفهوم «پاسخ» با آن چیزی که قبلا بود عوض شده است. اگر چه «یاهو پاسخ» هنوز وجود دارد و به کارش ادامه می دهد ولی این به خاطر این نیست که او دارد واقعا پاسخی را به سوالها ارایه می کند بلکه به این دلیل است که پاسخهایش عجیب و غریب و سرگرم کننده هستند.
3. تبلیغات چاپی و رادیویی گوگل شکست خورد، از اینترنت پول دربیاور نه از بیرون آن! جمله معروفی است که این روزها شعار اغلب وب سایتها شده: از اینترنت پول در بیاور. ولی چند سال قبل گوگل درست برعکس این شعار حرکت کرد و تصمیم گرفت از بیرون از اینترنت پول دربیاورد. شاید تحت تاثیر فشار روزافزون برای کسب درآمد بیشتر گوگل تصمیم گرفت وارد صنعت تبلیغات چاپی و رادیویی شود.
4. داجبال [dodgeball] شکست خورد ایده پرداز قهر کرد و رفت. داجبال یک اپلیکیشن برای شبکه اجتماعی بود که می خواست از گوشی های هوشمند استفاده کند تا افراد را به هم وصل کند و مثلا جاهایی که یک نفر می رود یا رستوران خوبی را که پیدا می کند با کسانی که می شناسد و در منطقه هستند به اشتراک بگذارد. خب چه بر سر این ایده آمد؟ برای دو سال پروژه به خوبی پیش رفت تا این که دنیس کراولی که ایده پرداز اولیه این طرح بود در سال ۲۰۰۷ از گوگل بیرون آمد و شرکت فوراسکور را تاسیس کرد و این شرکت که دقیقا همین خدمات را ارایه می دهد الان بسیار محبوب است. مشکل این طرح در زمان خودش این بود که زیادی آینده نگر بود و سخت افزار لازم برای فراگیر شدن آن که همان گوشی های هوشمند بودند خیلی طول کشید تا غالب بازار شود.
5. جایکو شکست خورد توییتر قبلا این ایده را پیاده کرده بود. گوگل در سال ۲۰۰۷ یک سایت برای بلاگ های بسیار کوچک راه انداخت که جایکو نام داشت ولی تا سال ۲۰۰۹ معلوم شد که این توییتر است که فاتح دنیای پستهای کوتاه و سریع است.
6. گوگل نوت بوک [google notebook ] شکست خورد. گوگل نوت بوک در سال ۲۰۰۹ از مجموعه پروژه های گوگل کنار گذاشته شد. قرار بود بستری باشد برای حفظ و نگهداری فایل ها و به اشتراک گذاری آن. اما مشتریان رقبا را انتخاب کردند.
7.گوگل ویدئو [google video ] شکست خـورد، مشکل با خرید یوتیوب حل شد! گوگل ویدئو تلاش کرد تا یوتیوب را در هم بشکند و شکست خورد و تنها دلیلش این بود که این ابزار قبلا وجود داشت و نامش هم یوتیوب بود. بعد از آن البته گوگل یوتیوب را با قیمت ۱.۶۵ میلیون دلار خرید و قال قضیه را کند و آخر سر همه خوشحال و راضی بودند.
ساختن آینده نیازمند یادگیری است.
یادگیری نیازمند تجربه کردن است
تجربه کردن بخشی با پیروزی همراه است و بخشی اش هم شکست.
وارد هیچ پروژه ای نباید شد که اگر شکست خوردیم، کلیت شرکت زیر سوال برود. پروژه هایی باید انتخاب شوند که اگر نتیجه مطلوب نبود ما از زندگی ساقط نشویم و ورشکسته و درهم شکسته نشویم. همین مساله نیز در امر سرمایه گذاری بسیار مهم است. بسیار دیده ام که افراد خانه خود را می فروشند (تقریبا تمام دارایی خود را) و وارد یک بازار ناشناخته می شوند به این نمی گویند ریسک پذیری به این می گویند بی گدار به آب زدن. این شجاعت نیست نام دیگری دارد. هیچ گاه برای سنجش عمق یک رودخانه با هر دو پا وارد آن نشوید.
/کارخونه
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۵.۰۸.۱۸ ۱۵:۱۹]
در زمان پریشان حالی در محیط کار چه باید کرد؟
🔸گاهی اوقات پیچیدگیهای زیادی در زندگی انسان و دنیای پیرامون رخ میدهد، طوری که توان تمرکز از فرد سلب میشود. زمانی که پشت میزتان مینشینید و احساس پریشانی و حواسپرتی میکنید چه اقداماتی باید انجام دهید؟
🔸ابتدا سعی کنید بفهمید دلیل حواسپرتی چیست، مثلا تلفنی که دائم زنگ میخورد یا پیامهایی که از توئیتر دریافت میشود.
برای غلبه بر این مشکل و بازیابی تمرکز قدمهای زیر را بردارید.
1⃣ به خطرات چند وظیفه بودن واقف باشید
ابتدا به تاثیری که چند وظیفه بودن، مثلا پاسخ به تلفن و رسیدگی به پیامهای توئیتر، بر مغز شما دارد واقف باشید. ما شبکهای از ساختارهای مغزی داریم که با تمرکز فرد در ارتباط هستند. یک «شبکه حالت پیشفرض» وجود دارد که مسوول تجزیه و تحلیل گذشته، پیشبینی یا برنامهریزی برای آینده و بازتاب اثر آن روی شخص و دیگران است. زمانی که لازم است فکر خود را متمرکز کنید وارد «شبکه مستقیم توجه» میشوید که به شما اجازه میدهد خاطرات را کنار بگذارید و روی کار تمرکز کنید.
پریشانی یا حواسپرتی، شما را مجددا به حالت پیشفرض بازمیگرداند و هزینه شناختی بازیابی تمرکز بسیار بالاست.
2⃣ پاسخ عاطفی خود را آزاد بگذارید، اما مسوول باقی بمانید
احساس درماندگی میتواند با عواطف گوناگونی همراه باشد (استیصال، خشم، هیجان) که میتواند اثر مخربتری روی بهرهوری فرد داشته باشد. بهتر است احساسات خود را شناسایی و نامگذاری کنید و بعد از خودتان درباره این احساسات سوال بپرسید. باید تایید کنید که چنین احساساتی وجود دارند. این احساسات مشروع و مهم هستند. اما نباید بر موج این احساسات سوار شد.
3⃣ توجه خود را جمع کنید
زمانی که خودتان را پریشان یافتید، مکث کرده و وضعیت را بررسی کنید، آگاه باشید که در چنین وضعیتی هستید. سپس نقطه کانونی توجه خود را عوض کنید و تمرکز خود را روی موضوعات آنی و جزئی قرار دهید مثلا تنفس کردنتان.
این به معنی تلاش برای نادیده گرفتن احساس پریشانی نیست: لازم نیست این احساس را سرکوب کنید. آن را یادداشت کنید، تایید کنید و آن را در گوشهای از ذهن خود قرار دهید که بعدا درباره آن فکر کنید، یا با کسی در میان بگذارید یا زمانی که سر کار نیستید و وقت فکر کردن دارید به آن بپردازید.
4⃣ بر ارزشهای خود تکیه کنید
زمانی که توجه خود را جمع کردید، میتوانید انتخاب کنید که آن را در چه حوزهای متمرکز کنید. تمرکز روی ارزشهایتان به شما احساس کنترل میدهد. اگر همکاری کردن از ارزشهای اصلی شماست، روی آن متمرکز شوید. چگونه میتوانید به افراد کمک کنید که احساس کنند بخشی از تیم هستند؟ و به این مساله فکر کنید که عدم تمرکز شما چه تاثیری بر احساساتتان دارد.
5⃣ مرزها را مشخص کنید
وقتی آگاهی بیشتری درباره علت پریشانی خود بهدست آوردید، برای خود قانون بگذارید. اگر متوجه شدید زمانی که صبحها اخبار را دنبال میکنید باعث میشود در محیط کار ناراحت و غیرمتمرکز باشید، در اینصورت به خودتان بگویید که تا زمان ناهار به سراغ اخبار جهان نخواهید رفت. پس وقت بگذارید و به ذهن خود آموزش دهید که روی یک کار متمرکز باقی بماند.
6⃣ افرادی را که با آنها تعامل دارید، هوشمندانه انتخاب کنید
سرایت اجتماعی یک مساله واقعی است. اگر همکارانی دارید که همواره دچار حواسپرتی هستند، یا کسانی که همواره شما را از کار اصلیتان دور میکنند، سعی کنید وقت کمتری با آنها بگذرانید. لازم نیست بیادب باشید؛ میتوانید از عبارات ساده استفاده کنید، مثلا «میتوانیم این گفتوگو را بعدا ادامه دهیم؟ باید این گزارش را تمام کنم و بعد میتوانیم استراحت داشته باشیم».
7⃣ همکاران خود را حمایت و از آنها حمایت دریافت کنید
بهجای آنکه از همکاران حواسپرت خود فاصله بگیرید، میتوانید همدیگر را تشویق کنید که متمرکز باقی بمانید. با همکارانتان قرار بگذارید، زمانی را مشخص کنید که طی آن بدون مزاحمت برای یکدیگر یا بدون سر زدن به رسانههای اجتماعی یا سستی بتوانید کار کنید. وقتی به کسی میگویید که قصد دارید روش خود را تغییر دهید، احتمال اینکه این کار را واقعا انجام دهید، افزایش مییابد.
8⃣ از بدن خود مراقبت کنید
اگر خسته و پریشان هستید، نسبت به احساس درهم شکستگی آسیبپذیرتر خواهید بود. به اندازه کافی خوابیدن و ورزش کردن مهم است. استراحت کنید، ناهار سالم بخورید، موبایل خود را در وضعیت بیصدا قرار دهید. اگر بهطور معمول ساعت ناهار خود را در فیسبوک میگذرانید، تلفن خود را کنار بگذارید و بهجای آن برای پیادهروی بیرون بروید.
منبع: HBR
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۵.۰۸.۱۸ ۲۰:۰۱]
💥افشای 12 راز موفقیت استیو جابز (بخش اول)
گای کاوازاکی» 52ساله که در بخش سرمایهگذاری در «سلیکون ولی» اشتغال دارد و در نخستین سالهای شکلگیری اپل در جهت موفقیت این شرکت کمکهای شایانی کرده، درپی درگذشت استیوجابز روی پروفایل خود در «گوگل پلاس» فهرستی از نکات رازآمیزی را نوشته که میگوید آنها را در طول کار با جابز آموخته است.
«کاوازاکی» که کار با استیو جابز را از 1983 آغاز کرد به مدت چهار سال همکاری نزدیکی با رئیس اپل داشت. اکنون وی این فهرست را تدوین کرده است تا هیچ یک از درسهای جابز از بین نروند یا به دست فراموشی سپرده نشوند.
1⃣ کارشناسان هیچچیز نمیدانند
روزنامهنگاران، تحلیلگران، مشاوران، بانکداران و راهبران نمیدانند چه بکنند، بنابراین تنها به شما مشاوره میدهند. آنها به تو میگویند چه چیزی در محصول تو وجود دارد که خوب عمل نمیکند اما قادر نیستند محصولی بهتر را بسازند. آنها میتوانند به تو بگویند چگونه یک محصول را بفروشی اما خود قادر به فروش آن نیستند.
آنها میتوانند به تو توضیح دهند چگونه گروههای کاری بزرگ تشکیلدهی اما خودشان بدترین دفاتر را دارند. برای مثال، کارشناسان به ما میگویند 2نقص مهم «مکینتاش» در اواسط دهه 80 فقدان حمایت برای یک چاپگر چرخشی و نبود لوتوس3،2،1 بود؛ این تنها چیزی است که کارشناسان میتوانند به ما بگویند.
2⃣ مشتریان نمیدانند چگونه چیزی را که میخواهند به تو بگویند.
نقطه تمرکز اپل، نیمکره راست مغز استیو بود که با نیمکره چپ حرف میزد. اگر از مشتریان بپرسی چه چیزی میخواهند، آنها به تو میگویند: «بهترین، سریعترین و ارزانترین». اما این صدای یکنواخت تکراری بویی از یک تغییر انقلابی نبرده است.
مشتریان تنها میتوانند آرزوهای خود را در قالب کلماتی بیان کنند که هنوز درحال استفاده از آنها هستند؛ در دورهای که در آن مکینتاش تولید میشد، همه میگفتند میخواهند رایانهای با بهترین، سریعترین و ارزانترین سیستم عامل MS-DOS داشته باشند. بهترین چیز برای یک شروع، تولید محصولی است که تو میخواهی استفاده کنی؛ این چیزی است که استیو جابز و استیو وزنیاک انجام دادند.
3⃣ اهمیت جهش به جلو
تغییرات بزرگ زمانی رخ میدهند که تو جهشی فراتر از قدمهای یکنواخت برداری. بهترین تولیدکنندگان چاپگرهای چرخشی در ابتدا شروع به تعریف ویژگیهای جدیدی کردند که متفاوت بودند.
اپل یک جهش رو به جلو برداشت: چاپگرهای لیزری. به آنهایی فکر کنید که یخ جمع میکردند. به شرکتهایی فکر کنید که یخ را تولید میکردند و به آنهایی فکر کنید که یخچالها را میسازند. آیا هنوز هم امروز کسی هست که در طول زمستان یخ جمع کند؟
4⃣ بیشترین، بزرگترین است و بیشترین چالش، کیفیت کار را بهتر میکند
من همیشه با این ترس کار میکردم که استیو بتواند به من بگوید من عالی نیستم یا کارم هیچ ارزشی ندارد. این ترس، چالش بزرگ من بود اما رقابت با IBM و مایکروسافت یک چالش عظیم بود. تغییر دادن دنیا یک چالش بزرگ بود. من و کارمندان اپل (قبل و بعد از من) کار خود را به بهترین شکل انجام دادهایم چون باید برای انجام این چالشهای بزرگ حداکثر توان خود را صرف میکردیم.
5⃣ روی طراحی حساب کن
استیو با درخواستهای عجیب خود درباره طراحی، افراد مختلفی را دیوانه میکرد: بعضی از قابهای سیاه به اندازه کافی سیاه نبودند. انسانهای فناپذیر عادی فکر میکنند، رنگ سیاه سیاه است و خاکستری خاکستری اما استیو یک کمالگرا بود و حق داشت؛ بعضی افراد طراحی را در دل دارند، درحالیکه بسیاری دیگر تنها به آن توجه میکنند.
6⃣ زمانیکه از گرافیکهای بزرگ و حروف درشت استفاده میکنی نمیتوانی اشتباه کنی
نگاهی به اسلایدهای استیو فونت حروف در سایز 70، از نوعی است که یک نمایشگر یا گرافیک بزرگ دارند. حال به رونماییهایی فکر کنید که دیگرانی که در بخش فنآوری مشغول به کار هستند، انجام میدهند.
آنها از فونت با سایز هشت استفاده میکنند و عناصر گرافیکی در رونماییهای آنها وجود ندارد. بسیاری از مردم میگویند استیو بزرگترین معرفیکننده برای محصولات جدید بود... اما هیچ شده از خود بپرسید چرا افراد بسیار کمی هستند که از سبک وی تقلید میکنند؟
ادامه دارد...
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۵.۰۸.۱۸ ۲۰:۰۲]
💥افشای 12 راز موفقیت استیو جابز (بخش پایانی)
7⃣ تغییر ایده نشانهای از هوش است
زمانی که اپل اولین «آی فن» را عرضه کرد، هیچ برنامه جانبی برای آن وجود نداشت.
برنامههای جانبی (app) را استیو به وجود آورد. آنها ایده بدی بودند چون هرگز نمیدانستی با تلفن تو چه کار میتوانند بکنند. در ابتدا تعریف برنامههای جانبی وب در داخل مرورگر «سافاری» تنها امکانی بود که میتوانست تصور شود.
تا اینکه 6ماه بعد، استیو تصمیم گرفت برنامههای جانبی را به عنوان ابزارهای مناسبی به کار برد. اپل در مدت زمان کوتاهی راههای بسیاری را پیمود تا به شعار معروف خود برسد: «برای هر چیزی یک برنامه جانبی وجود دارد» (there’s an app for that).
8⃣ ارزش با قیمت فرق دارد
بیچاره هستید اگر فکر کنید همهچیز به قیمت وابسته است و باز هم بیچارهتر هستید اگر فکر کنید تنها میتوان روی قیمت با دیگران رقابت کرد. قیمت تمام آن چیزی نیست که شما باید روی آن حساب کنید: آنچه باید روی آن حساب کرد، حداقل به اعتقاد تعداد کمی از مردم، ارزش است.
ارزش است که باید در آمادهسازی محصول خود به آن فکر کنید تا بتوانید لذت استفاده از بهترین دستگاه موجود را به مشتری بدهید. میتوانیم بگوییم هیچکس محصولات اپل را به خاطر قیمت پایین آنها نمیخرد.
9⃣ نمایشهای مدیر اجرایی
استیو جابز قادر بود 2 بار در سال و در دوره رونماییهایش به میلیونها نفر نشان دهد iPadها، iPodها، iPhoneها و Macها چگونه کار میکنند. چرا بسیاری از مدیران اجرایی (CEO)، معاونان یا سایر مدیران ارشد خود را روی صحنه مراسم رونمایی صدا میزنند؟ شاید برای اینکه نشان دهند در پس یک محصول، مجموعهای پرقدرت قرار گرفته است یا شاید به این دلیل که مدیر اجرایی عمق کاری را که شرکتش انجام میدهد نمیداند یا نمیفهمد، بنابراین نمیتواند آن را به خوبی توضیح دهد.
🔟 شغل مستقیم مدیر اجرایی
شاید همیشه محصول مطلوب نبود اما همیشه به حدی چشمگیر بود که بتواند در تمام دنیا گسترده شود. در این مورد، استیو همیشه یک هدف داشت: «سلطه روی بازارهای موجود و ایجاد بازارهای جدید در سطح جهانی».
1⃣1⃣ بازاریابی
به مربعی فکر کنید که به چهار مربع کوچکتر تقسیم شده است. محور عمودی نشان میدهد محصول شما چقدر با محصول رقیب تفاوت دارد. محور افقی ارزش محصول شما را نشان میدهد. در سمت راست پایین: ارزش است اما تک نیست و به یک قیمت رقابتی نیاز دارد.
در سمت چپ بالا: تک است اما ارزش نیست، بنابراین شما در بازاری که وجود ندارد اولین هستید. در سمت چپ پایین: تک نیست و ارزش نیست، بنابراین شما یک ابله هستید.
در سمت راست بالا: تک است و ارزش است و اینجاست که شما میتوانید هم پول به دست آورید و هم تاریخ را بسازید. برای مثال، iPod تک بود و ارزش داشت چراکه تنها روش برای بارگذاری موسیقی قانونی بود و ارزان بنابراین به آسانی از سوی بزرگترین تهیهکنندگان موسیقی حمایت شد.
2⃣1⃣ برای اینکه بعضی چیزها را ببینی نیاز است که آنها را باور کنی
زمانیکه در تلاشی تا جهشی به جلو برداری، به دنبال راهی برای فرار از دست کارشناسان میگردی، در جستوجوی چالشهای بزرگ هستی، وسواس طراحی داری و تمام توجه خود را روی ارزش واحد پروژه معطوف میکنی، باید مردم را متقاعد کنی تا کاری را که مشغول انجام آن هستی باور کنند.
مردم برای دیدن مکینتاش آن را باور کردند و به همین دلیل به واقعیت بدل شد. این اتفاق در مورد iPod، iPhone و iPad هم رخ داد. نقطه آغاز برای تغییر دنیا تغییر ایدههاست؛ این بزرگترین درسی بود که از استیو آموختم.
منبع:hamshahrimags.com
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۶.۰۸.۱۸ ۰۰:۰۴]
🔴مدیران ، چه نامههایی را ردّ میکنند؟
🔹وقتی نوبت به نوشتن نامههای اداری میرسد، به یاد «قانون بازده نزولی» میافتم، که هرچه نامه طولانیتر باشد به همان نسبت کمتر مورد توجه واقع میشود. من کاربرد این قانون را به خوبی با همه نامههای دور و درازی که رد میکنم، لمس میکنم.
⭕️مردم فکر میکنند هرچه نامه طولانیتر باشد تأثیرش بیشتر است، در حالی که ابداً چنین نیست، یا تصور میکنند که جا انداختن یک نظریه خوب، به پنج صفحه توضیح نیاز دارد در حالیکه اگر واقعاً خوب باشد ده کلمه برای توضیح آن کافی است، یا خیال می کنند که متن طولانی نامه، خواننده را متقاعد میکند که نویسندگان نامه، اِشرافِ کاملی بر مسایل دارند که معمولاً خلاف آن صادق است.
🎯علاوه بر طولانی بودن متن نامه، سه دلیل دیگر هم هست که نامه کنار گذاشته میشود:
1- 💥اینکه از خواننده درخواستهای زیادی داشته باشند.
2- 💥اینکه در سربرگ نامه، آدرس فرستنده درج نشده باشد.
3- 💥اینکه نامهها بسیار مستدل و حقوقی نوشته شده باشند.
📚 کتاب «هاروارد چه چیزهایی را یاد نمیدهد»
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۶.۰۸.۱۸ ۰۰:۲۲]
📝 هشت ضرب المثل مدیریتی:
1- جامایکا:
قبل از آنکه از رودخانه عبور کنی، به تمساح نگو “دهن گنده”.
تفسیر: تا وقتی به کسی نیاز داری، او را تحمل کن و با او مدارا کن.
۲- هاییتی:
اگر میخواهی جوجههایت سر از تخم بیرون آورند ، خودت روی تخممرغ ها بخواب.
تفسیر: اگر به دنبال آن هستی که کارت را به بهترین شکل انجام دهی آن را به شخص دیگری غیر از خودت مسپار.
۳- لاتین:
یک خرگوش احمق، برای لانهی خود سه ورودی تعبیه میکند.
تفسیر: اگر خواهان امنیت هستی، عقل حکم میکند که راه دخالت دیگران را در امور خودت بر آنها ببندی
۴- آفریقا:
هر سوسک از دید مادرش به زیبایی غزال است.
تفسیر: معادل فارسی اش می شود ، اگر در دیدهی مجنون نشینی ، به غیر از خوبی لیلی نبینی.
۵- روسی:
بشکهی خالی بلندترین صدا را ایجاد میکند.
تفسیر: هیاهو و ادعای زیاد نشان از تهی بودن دارد.
6- اسپانیا:
برای پختن یک املت خوشمزه ، حداقل باید یک تخم مرغ شکست.
تفسیر: بدون صرف هزینه به نتیجه مطلوب دست نخواهی یافت
۷- روسی:
هر که چاقوی بزرگی در دست دارد، لزوماً آشپز ماهری نیست.
تفسیر: دسترسی به امکانات مطلوب ضامن موفقیت نیست.
8 - ژاپنی :
اگر می خواهی جای رئیس ات بشینی پس هلش بده بره بالا
تفسیر: برای پیشرفت زیر آب کسی رو نزن.
🛑صد کتابی که قبل از مرگ باید بخوانیم
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۶.۰۸.۱۸ ۰۰:۳۰]
☑️چهار قانون کلیدی مغز
🔘قانون اول؛ هرعملی که بصورت عادت وتکرار درآید کنترل عصبی آن عمل از بالای مغز یعنی ضمیر خودآگاه به پایین یعنی ضمیر ناخودآگاه می رود .
به عبارت دیگر باتکرار یک عمل ارادی ، آن عمل تبدیل به یک عمل غیر ارادی میشود مثل تایپ کردن...
🔘قانون دوم؛ هر پیامی که به مغز خطور می کند یا گفته می شود در ضمیر ناخودآگاه تاثیر می گذارد و چنانچه تکرار شود ، اثر آن چندین برابر خواهد بود.
روزانه حدود 60هزار اندیشه از مغز ما عبور می کند و اکثر این اندیشه ها غیر مثبت است.
بنابراین بسیار مراقب واژه هایی که به کار می بریم ، موسیقی هایی که گوش می دهیم ، حرفهای اطرافیانمان و ... باشیم ، چرا که همه ی واژه ها از نظر ضمیر ناخودآگاه بار معنایی مثبت یا غیر مثبت دارند.
مثلا وقتی می گوییم : من بدبختم ، ضمیرناخودآگاه این ورودی را پذیرفته و تکرار می کند.
🔘قانون سوم؛ گاهی ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه در زمینه ای باهم درتعارض قرار می گیرند مثل زمانی که می خواهید از پلی معلق عبور کنید .
ناخودآگاه به شما میگوید نرو ، دست و پا چلفتی و خودآگاه میگوید ، برو...
معمولا ناخودآگاه برنده میشود.
🔘قانون چهارم؛ هرگاه ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه در انجام امری باهم به توافق برسند توانشان در هم ضرب میشود و توانایی فرد در انجام یک رفتار چندین برابر میشود.
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۶.۰۸.۱۸ ۰۰:۳۱]
🎯 هشت روش کلیدی برای داشتن یک استراتژی بازاریابی قوی
🔘 آیا کسب وکار شما یک استراتژی بازاریابی قوی دارد؟
فرقی نمی کند که شما جزء یکی از 500 شرکت برتر فورچون باشید یا یک کسب وکار شخصی دارید، در هر صورت لازم است که یک استراتژی بازاریابی داشته باشید و آن را بطور مداوم اجرا نمایید.با این حال، شما مجبور نیستید که به اندازه شرکتهای بزرگ هزینه کنید و یا فرد خیلی خلاقی باشید.
برای داشتن یک چارچوب و ساختار محکمی برای فعالیتهای ترفیعی و تبلیغاتی خود، راهکار این است که یک استراتژی بازاریابی تعیین و اجرا نمایید.
بکارگیری فعالیتهای ترویجی از قبیل تبلیغات، ایمیل مستقیم یا حتی شبکه و فروش های شخصی، بدون داشتن یک استراتژی بازاریابی همانند خرید پرده برای یک خانه ای است که شما قبل ازداشتن طرح معماری درحال ساخت آن هستید.چگونه شما می دانید که چه پرده ای بخریدیا اندازه ان چه اندازه باید باشد؟
شما میتوانید یک اصول بازاریابی قوی را توسعه ببخشید بوسیله :
1⃣ تعریف کالا یا خدمت خود: بسته بندی کالا یا خدمت شما چگونه است؟مشتریان شما واقعا آن را چگونه خریداری می کنند؟ ممکن است ظاهراشما در حال فروش ابزارهای نرم افزار تحت وب باشید اما در واقع در مشتریان شما، حال خرید بهره وری بیشترتر، کارایی بهبود یافته و صرفه جویی در هزینه، هستند. و اگر شما چندین کالا یا خدمتی را ارائه می دهید، کدامیک بیشتر مستعد و نیازمند تبلیغ است؟
2⃣ مشخص کردن بازارهدف خود: هر کسی می تواند مشتری بالقوه محصول شما باشد.اما، شما شاید نه وقت کافی داشته باشید ونه پول کافی که همه آنها بازارشما را تشکیل دهند.مشتری ایده آل شما کیست؟چه کسی این احساس را برای شما ایجاد می کند که بایستی وقت و پول خود را برای تبلیغ محصول خود برای انان صرف کنید؟ممکن است شما مشتریان خود را بر اساس ویژگی هایی همچون درآمد، سن، مناطق جغرافیایی، تعداد کارکنان،صنعت و... تعریف کنید. برای مثال یک پزشک متخصص زیبایی ممکن است بازارهدف خود را زنان با درآمد خانوار بیشتر از 75000 دلارکه درمناطق بالای شهر زندگی می کنند، قرار دهد.
3⃣ شناخت رقبای خود: اگر حتی ظاهرا هیچ رقیب مستقیمی برای خدمت خود ندارید، همیشه به نوعی یک رقابت وجود دارد.یک چیزی در کنار محصول شما برای رقابت بر سر پول مشتری بالقوه شما وجود دارد. آن چیست و چرا مشتری بالقوه شما بایستی پولش را برای شما هزینه کند؟مزیت رقابتی شما چیست یا وجه تمایز فروش شما در چیست؟
4⃣ پیدا کردن یک روزنه: آیا در حال حاضر یک روزنه ای در بازار وجود دارد که تا کنون به آن توجهی نکرده اید و یا بخوبی به آن توجه نکر ده اید؟ یک استراتژی رسوخ، هدفی است که همیشه شما تلاشهای بازاریابی خود رادر آن متمرکز می کنید و دامنه بازار شما را مشخص می کند، حتی اگرکسب وکار شما خیلی کوچک باشد.
5⃣ گسترش آگاهی:برای یک مشتری بالقوه خیلی سخت است که محصول یا خدمت شما را بخرند اگر نداند یا بخاطر نداشته باشد که این محصول یا خدمت دردسترس شما می باشد یا خیر(موجود است یا خیر)؟ عموما 5 الی 15 مرتبه محصول شما بایستی در معرض مشتری بالقوه قرار گیرد قبل ازاینکه مشتری در زمان نیاز به محصول شما فکر کند. نیازها اغلب غیر منتظره ایجاد می شوند.اگرشما می خواهید که در زمان نیازمشتری به محصول، محصول شما را بیاد بیاورد بایستی محصول شما دائما درمعرض دید مشتری باشد.
6⃣ اعتبارسازی: نه تنها مشتریان بالقوه بایستی از محصول و خدمت شما آگاه باشند، حتی بایستی محصول یا خدمت شما از یک اعتبار و موقعیت مثبتی در نزد آنان برخوردار باشد. مشتریا ن شما بایستی اعتماد داشته باشند که آنچه شما سفارش می دهند دقیقا مطابق گفته شما خواهد بود و دقیقا همان را دریافت خواهند نمود.اغلب، بخصوص درخرید های بزرگ و با ریسک بالا، نیاز است که شما به نحوی به آنان فرصت استفاده از نمونه، لمس کردن و تست کردن محصول را بدهید.
7⃣ استوارو پایدارباشید: در راه خود و در کاری که انجام می دهید استوارو ثابت قدم باشید.استوار بودن خیلی مهم تر ازاین است که بهترین محصول را داشته باشید.در اینجا این بخشی از زنجیره موفقیت شماست.
8⃣ حفظ تمرکز: تمرکز اجازه استفاده موثر تر و بهینه تر از منابع کمیاب زمان و پول را می دهد.
اگر شما بودجه تبلیغاتی خود را برای تبلیغ یک محصول تک که بصورت متمرکز در یک بازار هدف عرضه شده است، بکار گیرید، درآمد بیشتری بدست خواهید آورد در مقایسه با زمانی که شما همان محصول را در همان بازار هدف و دریک دوره زمانی مشخصی تبلیغ کنید.
قبل از اینکه شما بخواهید ازتبلیغات گسترده ای از طریق بروشور، چاپ آگهی، اجرای کمپین ایمیل های مستقیم، پیوستن به یک سازمان برای شبکه سازی یا حتی یک تلفن سرد استفاده کنید، کار را با ترسیم نقشه یک مسیر موفقیت از طریق تعیین یک استراتژی بازاریابی سازگار و متمرکز آغاز کنید.
#marketing
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۶.۰۸.۱۸ ۱۰:۰۴]
آدم ها در مقابل تغییر ٤ گروهند:
١- تغییر را می سازند؛
٢- تغییر را پیش بینی می کنند؛
٣- با تغییر، تغییر می کنند؛
٤- در برابر تغییر مقاومت می کنند؛
گروه اول کار آفرینان،
گروه دوم مدیران،
گروه سوم طبقه متوسط،
گروه چهارم افراد نادان !
همیشه شما انتخاب میکنید کدام باشید ...
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۶.۰۸.۱۸ ۱۰:۰۴]
[ GIF ]
زمانی موفق می شوید که تا آخرین لحظه تلاش کنید.
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۶.۰۸.۱۸ ۱۰:۰۵]
🌀ویژگی مدیران موفق از نظر مدیر منابع انسانی لینکدین
۱. رشد کارکنان
۲. مرور عملکرد
۳. بیان انتظارات
۴. کارآفرین پرور
۵. ریسک پذیری
۶. بیان استراتژی شرکت
۷. عمل به حرف
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۶.۰۸.۱۸ ۱۰:۱۳]
به نگرانی مجال ندهید!
🔘 وینستون چرچیل در پاسخ کسی که از وی پرسیده بود نگران پستهای خطیر خود نیستید گفت: "من آدم گرفتاری هستم، فرصت نگرانی را ندارم."
🔘 طبیعت به ذهن خالی هجوم میآورد. معمولا احساسات ناشی از نگرانی، ترس، تنفر، حسادت و کینه افکار و احساسات مثبت را مجبور به عقبنشینی میکند.
پس به آنها نباید مجال داد. غالبا با فجایع بزرگ زندگی با شجاعت و درایت روبرو میشویم، اما به موضوعات کوچک اجازه میدهیم مارا از پای در بیاورد.
📖 آیین زندگی
👤 دیل کارنگی
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۶.۰۸.۱۸ ۱۶:۲۰]
❇️ کسب و کارهایی که در ابتدا همه به آن میخندیدند
در طول تاریخ همیشه کسانی بوده اند که حرف های غیرمتعارف زده اند و عموما طرد و تمسخر شده اند و یا دیوانه خوانده شده اند. مثلا اگر کسی به شما بگوید که می خواهم لباس عروس را اینترنتی بفروشم برخی از ما حتما او را دیوانه خواهیم خواند. اما متاسفانه باید بگویم که آن بخشی که خندیدند دیوانه هستند! این کسب وکار راه افتاده و موفق و در حال گسترش نیز هست.
اگر کسی پیش شما بیاید و بگوید که می خواهد برای سگ ها عینک محافظ درست کند چه می گویید؟
به نظر بی معنی می رسد! اگر مستقیم به آن ها نگوییم دیوانه در دلمان به او می گوییم که او دیوانه است. اما اگر کسی به ساخت آن پرداخته و آن را تبدیل به کسب و کار چند میلیون دلاری کند، نتیجه می گیریم این کار چندان هم بی معنی نیست. آنها (همان دیوانه ها) که کار را با ساخت عینک ایمنی شروع کردند در ادامه کار خود را توسعه داده و لوازم جانبی دیگری برای حیوانات را تولید کردند که شامل کوله پشتی، جلیقه شنا، تی شرت، کلاه و اسباب بازی می شود.
به جای آنکه به فکر توسعه صنعتی و گسترش تولید و ساخت در ایران باشیم، چرا به این فکر نکنیم که ایران توسعه خدماتی پیدا کند و متمرکز شود بر هفت خدمت کلیدی: خدمات مالی، ارتباطی، اطلاعاتی، حمل و نقل، آموزشی، تفریحی-توریستی و سلامت. روندهای جهانی نشان می دهد در حالی که ما داریم همچنان بر صنعتی شدن تاکید می کنیم درآمدهای میلیارد دلاری در حوزه های خدماتی رو به افزایش است.
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۷.۰۸.۱۸ ۰۹:۴۸]
علی شاه حسینی
این جمله در سازمان های کوچک جواب می دهد نمادی از سازمانهای متعامل. اما در سازمانها از مهترین وظایف مدیریت تدوین وکنترل برنامه های استراتژی کلان سازمان است.
کانال مشاوران کسب و کار
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۷.۰۸.۱۸ ۰۹:۴۹]
۵ راه برای متقاعد کردن مشتریان جهت خرید از شما
مشتریان هیچوقت به خاطر خود محصول خرید نمیکنند، آنها چون متقاعد شدهاند که محصول برای آنها مفید است آن را میخرند. متأسفانه بیشتر فروشندگان در مورد جنس صحبت میکنند و خود مشتری باید فواید آن را بیابد. اگر شما به جای محصول از فواید آن بگویید فروشتان افزایش خواهد یافت. ۶ راه برای متقاعد کردن مشتریان جهت خرید از شما را در زیر مطالعه کنید.
1-تفاوت بین فواید و مشخصات کالا را بدانید
مشتری کالای شما را میبیند و شما نیازی نیست در مورد آنچه مشتری میبیند توضیح دهید بلکه باید به آنها توضیح دهید بعد از خرید این کالا چه فوایدی نصیبش میشود. برای مثال بهجای اینکه بگویید “این ماشین سیستم امنیتی قوی دارد” بگویید “این ماشین خانواده شما را امن نگه میدارد”
۲-با زبان ساده سخن بگویید
مشتریان فواید و جملات ساده را بهتر از جملات سنگین و طولانی به خاطر میسپارند. به جای اینکه بگویید “در بدنه ماشین محافظی تعبیه شده است که در برابر ضربه مقاوم است” بگویید “اگر تصادف وحشتناکی اتفاق بیفتد احتمال زنده ماندن شما ۵۰ برابر بیشتر است”
۳- از کلمات تخصصی استفاده نکنید
هیچچیز بیشتر از کلمات تخصصی مشتری را کسل و سردرگم نمیکند. مثلاً به جای اینکه بگویید “افزایش کارایی با پروتکل ۸۰۲۱۰ ” بگویید “شما میتوانید با هرجایی که میخواهید ارتباط برقرار کنید”ل
۴-لیست فواید محصول را کوتاه کنید
اکثر مردم فقط میتوانند دو یا سه مطلب را در حافظه کوتاه مدت خود نگه دارند. لیست طولانی از فواید مشتری را گیج میکند. برای مثال به جای اینکه بگویید “این لیستی از فواید محصولات ماست ” بگویید “۲تا از مهمترین فواید این محصول ….”
۵-تأکید کنید چه چیزی در مورد محصول شما خاص است که باید آن را بخرند
فواید محصولات برای مشتری اهمیت زیادی دارد اما فوایدی که شما را از دیگران متمایز کند تأثیر چند برابر دارد.
مطلب از کانال یک کسب.
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۷.۰۸.۱۸ ۰۹:۵۰]
تاثیر کارمندان در استراتژی قیمتگذاری
قسمت اول
اغلب فروشندگان قبل از اینکه ضرورتی به تخفیف وجود داشته باشد، تخفیفاتی را پیشنهاد میکنند. آنها قیمتی را که مشتری حاضر است بپردازد نمیدانند؛ زیرا در ذهن آنها، قیمت پایین تنها ابزارشان برای انجام فروش است. آنها بسیار میهراسند که به خاطر قیمت، فروش خود را از دست بدهند. آنها به طور خصوصی به مذاکره با خود میپردازند. به جای فروش بر اساس ارزش واقعی، آنها کمتر بر اساس مهارت یا فکر و بیشتر بر اساس قیمت به فروش میاندیشند. آنها هر زمانی که فرصتی باشد، سود کسبوکار شما را به راحتی دور خواهند انداخت. اگر شما به پرسنل فروشتان برای حفظ سود خود تکیه کنید، محکوم به فنا هستید.
ممکن است تصور کنید که این افراد، همان کارمندان ناراضی هستند. این جمله گاهی اوقات درست است. به هرحال، در بسیاری از موارد صحیح نیست. آنها در تلاش برای صدمه زدن به کارفرمایان خود نیستند. در واقع آنها به احتمال زیاد فکر میکنند که در حال کمک کردن و انجام کار درست هستند. به عبارت دیگر نه تنها نمیدانند که آن چه انجام میدهند اشتباه است، بلکه فکر میکنند درست نیز باشد. اغلب، کارمندان احساس میکنند که قیمتهایی که شما تعیین میکنید، بیش از حد بالاست. بنابراین تخفیف دادن در صورت امکان یا دادن رایگان کالاها به نظرشان منصفانه میرسد و برای آنها مناسب است.
اگر کسی زمان صرف کند تا به کارمندان خود بیاموزد که حقوقشان از کجا تامین میشود، جای تعجب دارد. هر کسی از کسبوکار سردرنمی آورد. در واقع، تعداد کمی از مردم این توانایی را دارند. سود در کسبوکار لازم است. جامعه بدون آن نمیتواند دوام بیاورد یا پیشرفت کند. همانند یک رئیس، این مسوولیت شماست که مطمئن شوید همه کارمندانتان این مساله را به طور کامل درک میکنند. اگر سودی نباشد، کارمندان حقوقی دریافت نمیکنند و هر مقدار پولی که آنها با دادن تخفیف از دست میدهند، بر سود شما و میزان حقوق آنها اثر میگذارد.
#marketing
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۷.۰۸.۱۸ ۱۰:۰۲]
💥شاخصی مهم برای ارزیابی نظام آموزشی
"تعلیم و تربیت از اساس کشور است و مغز های جوان نبایستی از دانش ها و معلوماتی انباشه شود که هشتاد درصد برای آن ها غیر ضروری است و در نتیجه ممکن است پس از چند سال آن ها را به کلی فراموش کنند"
منتسب به آدلف هیتلر
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۷.۰۸.۱۸ ۱۰:۰۳]
💥راهکاری جهت رفع چالش مسکن کشور
✍️مرتضی یوسفی طهارم
اخیرا" اخذ مالیات از زمین توسط وزیر محترم مسکن مطرح و یاداشتی نیز توسط جناب کمیل دهقانی دانشجوی دکتری اقتصاد در مورد اشکالات این نوع نگرش در کانال انجمن اقتصادان منتشر گردیده
در نگاهی واقع بینانه متوجه میشویم علت اساسی افزایش قیمت مسکن ناشی از تقاضای سرمایه ای بوده و همواره به علت ناکارایی اقتصاد، بخش اعظمی از سرمایه کشور به جای ورود به بخش تولید که مسکن نیز میتواند بخشی از آن باشد با خرید مسکن تولید شده راکد میشود و مسکن موجود را از دسترس متقاضی مصرفی خارج میکند هر چند این نوع تقاضا و افزایش قیمت انگیزه هایی را برای تولید مسکن نیز ایجاد میکند ولی به دلیل افزایش شدید قیمت این تولیدات کمکی به حل مشکل مسکن نمیکند.
از آنجا که هر سیاستی در حوزه مسکن اگر منجر به تولید مسکن توسط خودمردم نشود راهگشاه نخواهد بود و اخذ مالیات از خرید فروش زمین نیز با توجه به نظام باز توزیع غلطی که در دولت وجود دارد هیچ کمکی به بهبود وضعیت مسکن نخواهد کرد و همانطوری جناب دهقانی اشاره داشتند در نهایت موجب کاهش عرضه و گرانتر شدن مسکن خواهد شد .
بنظرم دولت در چارچوب سیاست های ارشادی از زمین های با کاربری مسکونی در بافت های شهری پس از یک دوره سه ساله مالیات سنگین اخذ نموده که صاحبان آن انگیزه کافی جهت تبدیل زمین به ساختمان در آن دوره را داشته باشند. خریداران زمین نیز متوجه خواهند بود که در صورت عدم ساخت ساز تا پایان دوره مذکور مجبور به پرداخت مالیات سنگین خواهند بود و فروشندگان نیز با توجه به محدود بودن این فرصت نسبت به فروش با قیمت مناسبتر اقدام که خود در کاهش قیمت تمام شده مسکن نقش خواهد داشت بدون تردید در دوره مذکور با توجه به زمین های زیاد باکاربری مسکونی در محدوده قانونی شهرها میلیونها واحد مسکونی تولید و عرضه شده و سمت عرضه میتواند از تقاضا پیشی بگیرد ضمن آنکه اشتغال مناسبی در این دوره صورت گرفته و شهرداریها نیز به علت صدور پروانه ساختمانی در آمد مناسبی کسب که میبایست بخشی را در محلی سرمایه گذاری کنند که درآمد پایدار برای آنها ایجاد نماید .
دولت میتواند در این دوره جهت کمک به مستاجران قانون افزایش اجاره بها متناسب با افزایش حقوق یا نرخ تورم رسمی را با توجه به نرخ های موجود در سامانه اتحادیه املاک تهیه و ابلاغ نماید و همچنین در دوره در نظر گرفته شده شهرداریها و سازمان نظام مهندسی و تامین اجتماعی تخفیفات لازم را در صدور مجوزها لحاظ کنند و دولت اجازه افزایش قیمت سیمان و آهن و یا صادرات آن را به کارخانه های مربوطه بعلت افزایش تقاضا ندهد با این توجه که افزایش حجم تقاضا باعث تولید بیشتر کارخانه و کاهش قیمت تمام شده آنها خواهد شد .
پس از دوره مذکور نیازی به دخالت دولت در تولید مسکن نخواهد بود
/کانال انجمن اقتصاددانان ایران
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۷.۰۸.۱۸ ۱۰:۰۴]
📌اگر میخواهیدبه نتایج فوقالعاده و دستاوردهای عالی برسید،باید بهجای تکرار مسیرهای گذشته، برنامه جدیدی تنظیم کنیدکه پتانسیلهای شما را به حداکثر میرساند.
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۷.۰۸.۱۸ ۱۱:۴۹]
چرا نظر مخالف در محیط کار مفید است؟
🔸داشتن اختلافنظر بخش اجتنابناپذیر، طبیعی و سالم ایجاد رابطه با دیگران است. هیچ محیط کاری که بدون تعارض و اختلافنظر باشد وجود ندارد. شاید رویای کار کردن در یک مدینهفاضله صلحآمیز را داشته باشید اما این محیط برای سازمان مناسب نیست، همچنین برای خود شما و کارتان هم مناسب نیست. در واقع نظرات مخالف اگر خوب مدیریت شوند، نتایج مثبت بسیاری خواهند داشت. در اینجا به ذکر چند نمونه میپردازیم:
▪️نتایج کاری بهتر
وقتی شما و همکارانتان همدیگر را به چالش میکشید و همواره میپرسید آیا راهحل بهتری هم وجود دارد؟ این اختلافهای مبتکرانه میتواند به راهحلهای جدید منجر شود.
▪️موقعیتهای یادگیری و رشد
همانقدر که به چالش کشیده شدن ایدههایتان در شما احساس ناراحتی بهوجود میآورد، به همان میزان برای شما موقعیت یادگیری فراهم است. با گوش دادن و دریافت بازخورد میتوانید تجربه کسب کنید، با مسائل جدید روبهرو شوید و به عنوان یک مدیر تکامل یابید.
▪️بهبود روابط
وقتی در فضای تضاد با هم کار میکنید، با افراد و اطرافیان خود احساس نزدیکی بیشتری میکنید و درک بهتری از آنچه برای آنها است بهدست میآورید و متوجه میشوید چه موضوعاتی برای آنها مهم است و ترجیح میدهند چگونه کار کنند.
▪️رضایت شغلی بالاتر
وقتی از مخالفت کردن سازنده درباره موضوعات در محیط کار ترس نداشته باشید، احتمالا برای رفتن به محل کار خوشحالتر هستید. از آنچه انجام میدهید راضیتر خواهید بود و از رابطه با همکاران لذت خواهید برد.
▪️یک محیط کاری فراگیرتر
اگر مایل هستید تنوع و فراگیر بودن در سازمانتان وجود داشته باشد، باید برای مخالفت کردن آماده باشید. هرچند گروههای همگن از لحاظ کارآیی مطمئنتر هستند، گروههای متنوع اغلب در انجام وظایف موفقتر عمل میکنند.
🔸اگر شما شخصی هستید که از تضاد دوری میکند، احتمالا با خواندن این مقاله ناامید شدهاید اما خوشبختانه این امکان وجود دارد که با بهکارگیری تکنیکهایی در ارتباط با تضاد راحتتر باشید. در اینجا به ذکر چند نمونه میپردازیم.
▪️احساس نیاز به دوست داشته شدن را کنار بگذارید
بیشتر افراد دوست دارند که مورد علاقه دیگران باشند. این یک امر طبیعی است. به جای آنکه سعی کنید محبوبیت خود را افزایش دهید، بر احترام تمرکز کنید (هم دادن و هم گرفتن آن). اگر خودتان راحت باشید و به این نتیجه برسید که احترام مهمتر از دوست داشته شدن است، در این صورت برای تیم خود الگویی خواهید شد که مخالفت کردن اشکالی ندارد و فضای بازتری برای بیان ایدههای آنها مطرح میشود.
▪️بر تصویر بزرگ تمرکز کنید
در مخالفت کردن اگر با آن به عنوان یک مساله شخصی روبهرو شوید، کار مشکلی است، اما تضادها در محیط کار اغلب با تفاوتها روی اهداف و فرآیندها آغاز میشوند. به نیازهای کسبوکار فکر کنید.
▪️مخالفت کردن را با نامهربانی همسان فرض نکنید
اغلب افراد پذیرای شنیدن نظرات مخالف و متفاوت هستند اگر شما این نظرات را با فکر و با احترام ارائه کنید.
▪️یک الگو پیدا و از آنها تقلید کنید
خوشبختانه همیشه حداقل یک شخص در زندگی شما هست (مثلا یک همکار، فامیل یا دوست) که در رک بودن و صداقت در بیان اندیشهها و نظراتش بدون حاشیهسازی سرآمد باشد. به آن شخص دقت کنید. ببینید چه میکند و بعد از او تقلید کنید.
🔸از هر تاکتیکی که استفاده میکنید، ابتدا آن را در مقیاس کوچک امتحان کنید. در گفتوگوهایی که ریسک کمی دارند صریح و رک باشید و ببینید چگونه پیش میرود. خوشبختانه خواهید دید که بهتر از آنچه انتظار داشتید، پیش خواهد رفت و اگر این گونه نشد، میتوانید از آن موقعیت یاد بگیرید و دوباره امتحان کنید. گاهی اوقات مخالفت کردن همان کاری است که طرف مقابل انتظار دارد شما انجام دهید. البته تا زمانی که این کار را با احترام و یکدلی انجام دهید.
منبع: hbr
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۷.۰۸.۱۸ ۱۴:۳۸]
💥زنگ خطرهای یک پیشنهاد شغلی بد کدامند؟
۱. اگر حقوق پرداختی کمتر از رقمی بود که با کارفرما توافق کردهای یا اگر میان شغل پیشنهادی و آنچه در عمل باید انجام دهی، تفاوت زیادی وجود داشت، پیشنهاد را رد کن.
۲. اگر به افرادی که طی فرآیند مصاحبه با آنها ملاقات کردهای اعتماد نداری، پیشنهاد را رد کن.
۳. اگر در محیط کار احساس راحتی نمیکنی پیشنهاد را رد کن. اگر جو حاکم بر محیط سنگین باشد و همه ناراضی یا ناراحت بهنظر برسند، این یعنی فرهنگ سازمان دچار مشکل است.
۴. اگر مستقیما یا تلویحا بگویند که به تو اعتماد ندارند پیشنهاد را رد کن. مثلا بخواهند که فیش حقوقی شغل سابقت را به آنها نشان دهی. چرا باید به کسانی که به تو اعتماد ندارند، اعتماد کنی؟
۵. اگر طی فرآیند استخدام با هرگونه بدرفتاری مواجه شدی، پیشنهاد را رد کن. وقتی کارفرما، به تو که قصد استخدامت را دارد احترام نمیگذارد، وقتی کارمند شرکت شوی، بیشتر به تو بیاحترامی خواهد کرد.
۶. اگر به تو اجازه ندادند که با همکاران آیندهات دیدار کنی، محیط کار را ببینی یا یک کپی از دفترچه راهنمای کارکنان داشته باشی، پیشنهاد را رد کن. دفترچه راهنما شامل اطلاعاتی درباره فرهنگ سازمان، سیاستها، شرایط کار، انتظارات کارفرما و... است.
۷. اگر هفتهها تو را بیخبر گذاشتند و یک روز، ناغافل با تو تماس گرفتند و پیشنهاد شغلی دادند، این یعنی برای تو احترام قائل نیستند وگرنه با تو در تماس میماندند و تو را در تمامی مراحل همراهی میکردند.
۸. اگر احساس کردی که شغل پیشنهادی، یک شغل واقعی نیست و کارفرما به دنبال کسی است که برای مدت کوتاهی به او مشاوره دهد، پیشنهاد را رد کن. متاسفانه برخی از کارفرمایان برای صرفهجویی در هزینهها، به جای مشاور، یک کارمند تماموقت استخدام میکنند، چراکه دستمزد مشاور به مراتب بیشتر است.
۹. اگر بارها با آنها مصاحبه کردهای و نمیگویند که چند مصاحبه دیگر باقیمانده، پیشنهاد را رد کن. سازمانهایی که بهدرستی مدیریت میشوند، نهایتا ۴ بار با یک کاندیدا مصاحبه میکنند. برخی از کارفرمایان تنها به دنبال این هستند که از کارجو ایده بگیرند. اگر تعداد مصاحبهها بیش از حد معمول باشد، این یک زنگ خطر است.
۱۰. اگر جلسه مصاحبه به درستی مدیریت نشود و مسوول مصاحبه بارها مرتکب اشتباه شود و حتی متوجه اشتباهاتش نشود، بهتر است پیشنهاد را رد کنی.
۱۱. اگر برای مصاحبه به سازمانی رفتی و آنها فراموش کرده بودند که با تو قرار دارند، این نشانه را جدی بگیر. بینظمی یک زنگ خطر جدی است و یعنی در آن سازمان عدم هماهنگی وجود دارد.
گاهی به ندای درونت گوش کن. اگر نسبت به این فرصت شغلی احساس خوبی نداری، به احساست اعتماد کن. نگرشت را تغییر بده و استانداردهای خود را بالا ببر. هرکسی استحقاق تو را ندارد.
منبع: Forbes
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۷.۰۸.۱۸ ۱۴:۳۹]
💥 کلوچه و خوشبختی
برنادت جیوا در کتاب کلوچه و خوشبختی میگه:
هر ایده، هرنوآوری، هر محصول و خدمات از دو عنصر تشکیل شده است:
1⃣کلوچه
2⃣خوشبختی
منظور از کلوچه همان کالا یا چیزی است که در ویترین مغازه می گذارید وارزش ثابتی دارد.
و خوشبختی، بخش ناملموس محصول یا خدمات، جایی که ارزش محصول و خدمات شما در دل و ذهن مشتری قرار می گیرد.
خوشبختی چیزی است که باعث می شود در افراد حس خاصی برانگیخته شود . دلیل واقعی اینکه مشتریان محصول شما را در درجه اول می خرند.
خوشبختی هدف شما و چشم انداز و ارزشهایی است که به عینیت رسیده اند.
/نبوغ مالی
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۸.۰۸.۱۸ ۰۷:۲۵]
علی شاه حسینی
موفقیت از آن کسانیست که
یک ثانیه دیرتر نا امید میشوند،
یک لحظه دیرتر
دست از تلاش بر میدارند،
باید مراقب همین "یک" های ساده بود…
دکتر شاه حسینی
دکتر علی شاه حسینی بیوگرافی [۱۸.۰۸.۱۸ ۰۹:۴۹]
✅ فلسفه لوگوی تویوتا:
✳️ در نظر اول لوگوی شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن شبیه یک گاوچران است که کلاه بزرگی بر سر گذاشته است، اما در واقع این لوگو سه شکل بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفتهای تکنولوژیکی و فرصتهای بیحد و مرز تویوتا را ترسیم میکند. در زبان ژاپنی «Toyo» به معنای «فراوانی» و «ta» به معنای برنج است.
✳️ در برخی فرهنگهای آسیایی اعتقاد بر این است که فراوانی برنج ثروت را به همراه دارد. وقتی این شرکت در سال 1937 تاسیس شد نام تویوتا به جای نام تویودا (نام خانوادگی موسس تویوتا) برای آن برگزیده شد که سه دلیل داشت:
1⃣ نشاندهنده این بود که موسس تویوتا زندگی کاری خود را از زندگی خانوادگیاش جدا کرده است.
2⃣ تلفظ آن سادهتر بود.
3⃣در زبان کاتاکانا نوشتن تویوتا با هشت حرکت قلم انجام میشد و عدد هشت برای ژاپنیها خوشیمن بود، این در حالی است که برای نوشتن تویودا 10 حرکت قلم لازم بود.
دکتر شاه حسینی